Niets leuker dan een rebound-manche

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Niets leuker dan een rebound-manche

Post by Erik »

Allen kwets het volgende:

(sp) VT62
(ha) V73
(di) K7
(cl) K952

Maat beging met 1 (cl) en op jouw 1 (sp) doet maat 2 (sp). 4 lijkt te ver weg, dus je doet er verder het zwijgen toe. Links besluit echter in de uitpas 3 (ha) te bieden en maat is er als de kippen bij om 3 (sp) te bieden. Ik verwacht nu een maat die kort is in harten en met de dubbele fit, want de klavers zijn nu echt en misschien zelfs wel een 5kaart. Niets dreunt zo hard na als een rebound-manche, dus ik besluit 4 (sp) te bieden waarna iedereen er het zwijgen toe doet. Links komt nu met een tamelijk onverwachte (di)6 uit en maat legt het volgende neer:

(sp) H873
(ha) J942
(di) A
(cl) AV64

We leven nog, maar ik lijk toch tegen een zekere vier verliezers aan te kijken. (sp)A, (ha)AH en een introever. Ik neem het aas en steek over naar mijn hand in klaver, want ik zie het niet zitten om meteen een schoppen naar de tien te spelen. Nu dus een schoppen naar de heer en die houdt. Nu krijgen we tach kansen. Kleine schoppen op uit de dummy en daar komt rechts de boer, vrouw, aas.

Eindelijk komt links dan met (ha)A waar bij haar maat de heer onder valt. Ik moet de dames uiteindelijk wel een groot compliment geven. Ze hebben zich er totaal niet door van hun stuk laten brengen. We winnen er uiteindelijk 10 imp op omdat aan de andere kant 2 (sp) +3 gespeeld wordt, maar het waren ook onze enige punten. We werden met 27-10 van tafel gehakt.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Niets leuker dan een rebound-manche

Post by dirk »

En je houdt er een goed verhaal aan over. Leuk om alle verslagen en problemen van Medeira mee te kunnen beleven.
Post Reply