Poznan 1

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Poznan 1

Post by Floris »

Hallo allemaal,

Dit wordt de eerste uit een serie van 5 berichten over het EK in Poznan. Ik hoop dat jullie het leuk vinden. Bij voorbaad wil ik alvast aangeven dat reacties, aanmoedigingen, kritiek etc. allemaal van harte welkom zijn. Wij lezen alle reply’s aandachtig, en proberen er zo goed en zo kwaad nog wat van op te steken ook. ;)

Tja… je moet het maar zo zien: bij zo’n prestigieus internationaal kampioenschap moet er toch één paar laatste worden… en daarom doen Frits en ik mee :D. Jammer genoeg (voor jullie) doen wij dit niet geheel anoniem: wij zullen alle sessies trots getooid gaan in ons Dombo-shirt. Door het dragen van onze clubkleuren voelen wij overigens totaal geen extra druk om eens ‘normaal te gaan doen’ of zoiets saais. Nee nee, wij bieden nog steeds als gekken. :twisted:

In dit eerste korte verhaaltje kan ik jullie helaas nog geen spellen laten zien. Vanaf morgen lukt dit wel, want dan start de kwalificatie. Wat rest is een kleine sfeerimpressie en enige uitleg over de opzet van het toernooi.

Wij zijn vanmiddag aangekomen met de nachttrein. Het mooie was dat we boven verwachting goed konden slapen in de trein. Het slechte was, dat dit kwam omdat de trein de halve nacht stil stond :? . Met een defecte locomotief en 4 uur vertraging, kwamen we alsnog aan in Poznan. Van wat we tot nu toe hebben gezien, is Poznan eigenlijk precies zoals je een Oost-Europese stad zou verwachten: op zich is alles goed geregeld, maar de stad oogt toch duidelijk een stukje armoediger dan Nederlandse steden. Gelukkig is ons hotel prima in orde, en ook het congrescentrum (waar t EK gehouden wordt) ziet er prachtig en groots uit.
Hoewel het toernooi voor ons pas morgen begint, is het EK al in volle gang. Zo zijn op dit moment de open, vrouwen-, en seniorenteams al hard bezig in hun viertallenkampioenschappen. Het gemengde parentoernooi en het gemengde viertallentoernooi zijn zelfs al ten einde (2 medailles voor Nederland 8-) ).

Wij doen mee in het Open parentoernooi. Wij zijn daarbij in goed gezelschap van honderden andere paren. Hoewel dit aantal hoog is zal het percentage prutsers bijzonder klein zijn. Morgen staan er 5 kwalificatiesessies op het program van elk 10 potjes. Overmorgen herhaalt dit proces zich. Na deze 100 spellen mogen de beste 140 paren door naar de halve finale A. De rest speelt de halve finale B. Uit de halve finale A kwalificeren de beste 46 paren zich voor de finale. Uit de “verliezers halve finale” gaan nog steeds 6 paren door naar de finale. Ook de halve finale B is dus niet geheel om des keizers baard. Beide halve finales worden ook weer over twee dagen uitgespreid. Ook de finale van 52 paren wordt gespeeld in twee dagen.

Aangezien het voor deze “Barry en Harry” op een onverdoofde rituele slacht lijkt uit te draaien, verwachten wij de finale niet te bereiken. Dit betekent dat wij 4 dagen zullen kaarten, waarna jullie geen last meer zullen ondervinden van mijn berichten op het forum.

Tot morgen,

Floris
User avatar
Gary McAlley
Posts: 850
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Poznan 1

Post by Gary McAlley »

sowieso een stoere actie dat jullie meedoen in zo'n deelnemersveld! ben benieuwd naar de sfeerimpressies.
nu nog een beetje werken aan het zelfvertrouwen werken... Zeker met die Dombo-shirts verwachten we niets minder dan de halve finale A en wellicht nog wel wat meer. Waarschuw ons even als jullie op Vugraph dreigen te komen (liefst als Harrie&Barrie)
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Poznan 1

Post by frank »

Leuk! Na de leuke serie van Erik hoop ik dat dit een echte traditie wordt. Veel succes!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Poznan 1

Post by Erik »

Zet hem op! Echte Domboërs doent trouwens niet aan bescheidenheid, dus ik verwacht veel bravoure in de komende stukjes. Ik zal ze zeker lezen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Poznan 1

Post by Martin »

Volgens mij kunnen jullie nog wel wat extra ondersteuning gebruiken: (27% na 16 spellen):

HUP DOMBO!
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Poznan 1

Post by Floris »

SSSST! die percentages moet je niet verklappen martin ;)
Post Reply