bij de Bello's

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

bij de Bello's

Post by guus »

Man bijt hond heeft een programma waarin bridgeles wordt gegeven. Dit in de aanloop naar het WK-bridge. De eerste twee afleveringen zijn geweest en de meningen in de reacties op de site van man bijt hond zijn verdeeld van leuk tot aanfluiting. Benieuwd? Kijk eens op:

http://www.manbijthond.nl/fragmenten/introductieles
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: bij de Bello's

Post by Floris »

bah! werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat de zelfs de NBB hier (bij herhaling!) reclame voor maakt. Elk item in Man bijt hond is satire. zo ook dit. Het is bewonderenswaardig hoe ze er weer in geslaagd zijn om alle denkbare vooroordelen over bridgers samen te ballen in deze twee kakineus sprekende bejaarden. koefnoen komt hier niet overheen.

Nadat ik dit heb gezien zou ik mn moeder niet meer durven te vertellen dat ik bridge...
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: bij de Bello's

Post by Eldert »

Helemaal met Floris eens.
We doen veel moeite (als PR-commissie) om bridge positiever dan de standaard vooroordelen (suf, 'kak', bejaard en saai) over te laten komen, en dan zie je een stukje van dat..

Gatverdamme...
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: bij de Bello's

Post by HenkU »

Ook helemaal mee eens, dit is precies hetgeen wat je niet moet doen om bridge te promoten.

O ja, is het iemand anders ook opgevallen dat de eerste seconden beelden zijn van het WK 1966 (dat in Amsterdam werd gespeeld, met Slavenburg-Kreijns als winnaar) terwijl de mateloos irritante voice-over stem zegt "voor het eerst komt het WK bridgen naar Nederland".
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: bij de Bello's

Post by Eldert »

Floris wrote:bah! werkelijk ONBEGRIJPELIJK dat de zelfs de NBB hier (bij herhaling!) reclame voor maakt. Elk item in Man bijt hond is satire. zo ook dit. Het is bewonderenswaardig hoe ze er weer in geslaagd zijn om alle denkbare vooroordelen over bridgers samen te ballen in deze twee kakineus sprekende bejaarden. koefnoen komt hier niet overheen.
Het is overigens geen satire. De dame heeft daadwerkelijk een bridgeschool. Ze is ook een bij de NBB geregistreerd bridgedocent.
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

Re: bij de Bello's

Post by guus »

Ik snap wel dat de NBB hier reclame voor maakt. Ervan uitgaande dat zij dit niet zelf hebben georganiseerd is het gewoon gratis reclame. Of het nu nuttig is om bridgers aan te moedigen om het te kijken (die zien het waarschijnlijk als een aanfluiting) is een tweede.

Verder denk ik dat het zowel de presentators (erg kak) als het format een probleem is. Hoe kun je in hemelsnaam in 15 minuten per keer ook maar iets uitleggen over het bridgespel....

Verder vallen wij natuurlijk buiten de doelgroep van de NBB, die hopen dat ze met berry's nieuwe methode misschien wel de 30ers aan het bridgen gaan krijgen, en hoeven we niet te verwachten dat er veel PR activiteiten ondernomen zullen worden om onze doelgroep enthousiast te maken voor het bridgen. Dat zullen we toch echt zelf moeten opknappen.
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: bij de Bello's

Post by dirk »

Het is overigens geen satire. De dame heeft daadwerkelijk een bridgeschool. Ze is ook een bij de NBB geregistreerd bridgedocent.
Dat het geen satire is, is nog het ergste. Nu durf ik nog minder goed op te biechten dat ik bridge.....
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: bij de Bello's

Post by HenkU »

guus wrote:Ik snap wel dat de NBB hier reclame voor maakt. Ervan uitgaande dat zij dit niet zelf hebben georganiseerd is het gewoon gratis reclame.
Ik vraag me af of het werkelijk reclame is want er wordt hier een beeld gegeven dat je absoluut niet van je organisatie wil hebben: bejaarden die onder het genot van een glaasje sherry iets met kaarten doen en de
uitleg is zo kort dat je na een paar keer wel mee kan doen. (Tenminste, een paar afleveringen van 15
minuten wekken nu niet bepaald de suggestie dat het een serieuze denksport is, waar je jaren nodig
hebt om aan de top te komen).

guus wrote: Verder vallen wij natuurlijk buiten de doelgroep van de NBB, die hopen dat ze met berry's nieuwe methode misschien wel de 30ers aan het bridgen gaan krijgen, en hoeven we niet te verwachten dat er veel PR activiteiten ondernomen zullen worden om onze doelgroep enthousiast te maken voor het bridgen. Dat zullen we toch echt zelf moeten opknappen.
De NBB hoopt helemaal niets :) , de jeugd is een doelgroep waar ze geen vat op kunnen krijgen en ze hebben praktisch besloten om er ook maar geen energie in te steken. Als iemand zelf initiatief ontwikkelt, dan zullen ze hem niet tegen werken maar dat is het dan ook zo'n beetje. En een programma om bridge actief bij de jeugd te promoten is er gewoon niet.
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

Re: bij de Bello's

Post by guus »

Bij de junioren moesten ze afgelopen jaren toch moeite doen om meer dan 6 viertallen bij elkaar te krijgen voor het NK.

Het district utrecht heeft (als ik het goed heb onthouden uit de notulen voor de districts ALV) 20 junioren leden in totaal. Vind ik toch erg weinig als je kijkt naar het aantal clubs in het district.
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: bij de Bello's

Post by dirk »

In de categorie tenenkrommend, is deze site ook een podiumkandidaat: www.bridgedocent.nl Let bijvoorbeeld op het speelse 'jeugdige' plaatje bij de lijst jeugdocenten.
Post Reply