Kado gegeven of gedaan?

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
User avatar
Geert
Posts: 188
Joined: 15 Oct 2009, 21:42

Kado gegeven of gedaan?

Post by Geert »

Het is altijd leuk om door misverstand of onoplettendheid of stommiteit een vracht aan punten zomaar te krijgen, het komt de sfeer aan tafel bij tenminste een paar zeker ten goede.

Maandag kreeg ik een dergelijk fijn kado. Het lijkt mij leuk om dit soort kadootjes ook van anderen te lezen. Voor de masochisten onder ons kan je natuurlijk ook een kado dat je zelf hebt gegeven posten.

Hier mijn bijdrage:

O/niem
Mijn hand, zuid:
(sp) AHVxxxxx
(ha) xx
(di) xx
(cl) 10

Bieden
- 1(di) 4(sp) 5(ha)
5(sp) 6(ha) 6 (sp) dblt
pas pas pas

Start (cl) H oost (cl) x

Dummy laat zien dat uitnemen met 6 (sp) te hoog was, maar het is behoorlijk raden wat goed is en in viertallen is niet uitnemen een risico. Ook de 5 (ha) was erg snel geboden maar was slechts op een matig 6 kaartje.

Dummy:
(sp) Jx
(ha) x
(di) HVxx
(cl) J98xxx

In slag twee besluit west ook zijn (cl) A te proberen te innen. De dummy had zijn kaarten echt duidelijk uitgespreid dus daar kan het niet aan liggen. Oost speelt (cl) V bij. Moeten ze maar hoog-laag even spelen denk ik dan.

troeven zitten 2-1. (sp) A, oversteek naar (sp) J en alle verliezers weg op de klaveren.

6 (sp) x gemaakt. Ons nevenpaar mocht 5 (ha) spelen. dat zat net, (di) en (sp) verliezer.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Kado gegeven of gedaan?

Post by K-J »

Mooi verhaal en een mooie rubriek Geert! Ik zal mijn bijdragen hieraan zeker gaan leveren :D
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

Re: Kado gegeven of gedaan?

Post by guus »

Dit soort verhalen zijn ook erg welkom voor de edommy.
Post Reply