White House Juniors 2012 (1)

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

White House Juniors 2012 (1)

Post by Floris »

Vanaf deze plaats zal ik de hele week verslag doen van de WHJ 2012.

Gisteren was dag 1, die begon met een openingsdrive. De speelvorm was Patton, en de teams waren samengesteld uit deelnemers, coaches, en sponsors.
Frits en ik zaten in een viertal met twee teamgenoten uit Nederland Wit: Bas en Kevin. Wouter deed mee in een ander team. De sfeer was ontspannen en het bleek een ideaal toernooi te zijn om warm te draaien.

Helaas zijn er tot op heden nog geen spelverdelingen beschikbaar, waardoor het een wat kort verslag is geworden. toch maar even een handje:

(sp) Axx
(ha) Hxxx
(di) -
(cl) AHVBTx

Je speelt tegen een stel Deense Junioren en het bieden gaat:
(pas) - pas - (2 (ha) ) - ???
2 (ha) was een zwakke twee, en je hebt van je captain gehoord dat Denen de agressiefste preempters zijn ter wereld... wat nu?

Eerst even een intermezzo. Het niveau van een toernooi waarbij allerlei gelegenheidspartnerships deelnemen kan soms tegenvallen. Er waren echter veel zeer goede spelers aanwezig. kijk maar even naar de volgende 4 (ha) :

(sp) 4
(ha) HVT86
(di) HT3
(cl) B753

(sp) HT63
(ha) B92
(di) A942
(cl) A6

We speelden tegen de Poolse junioren. Aan de eerste tafel zat ik als Zuid na een zwakke sans in 4 (ha) . Op het eerste gezicht heb je in elke kleur een verliezer. ik had echter mazzel: West startte met (cl) 8 (1e, 3e, 5e) en die liet ik houden. Dit zorgde blijkbaar voor verwarring bij de Pool, want hij bedacht dat het slim was om nu (sp) A mee te nemen. nu kon op mijn (sp) K een ruitje weg. 4 (ha) C.
Aan de andere tafel zaten de Polen ook in 4 (ha) . Hier was Noord echter de leider. Hij kreeg (sp) V uit, voor K en Aas. West speelt (cl) na.
De Poolse Noord schijnt nu maximaal 1,5 seconde nagedacht te hebben. Hij duikt een keer, neemt het klavernaspel in Dummy, en pest (ha) A eruit. vervolgens ramt hij alle hartens van boven. Oost Komt in een (sp) - (di) dwang, en West in een (cl) - (di) dwang... ook 4 (ha) C. Maar zo hadden jullie natuurlijk ook gespeeld neem ik aan ;)

Uiteindelijk presteerden we boven verwachting goed: we werden (in onze eerste patton ooit) 9e van de 28. Dit was tot ons genoegen boven het team van onze captain Tim Verbeek :twisted: . Wouter deed het ook niet slecht met een klassering in het midden. Dat belooft dus wat voor de rest van de week.

o ja.. dat biedprobleempje van net: ik bood maar 3SA... dit was op zich goed, maar natuurlijk wel een hotseknots-bod. hebben jullie een geciviliseerdere manier van bieden gevonden voor deze dichte klaverkaart? let me know!

Morgen weer een verslag. hopelijk dan met meer spelverdelingen.

Vergeet zo meteen niet op BBO te kijken naar de verrichtingen van Wouter en Ludo tegen Nederland Rood (met onder andere ONZE captain Tim Verbeek)!!!
Post Reply