Dombo's in de Denktank

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Dombo's in de Denktank

Post by HenkU »

Dombo's in de Denktank, om precies te zijn op het eerste probleemspelletje, zie http://bit.ly/KrPwhm en de oplossing komt later deze week.

Henk
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Dombo's in de Denktank

Post by Floris »

Om de oplossing niet te verklappen, maar toch mijn overweging te geven:

- links heeft de rode kleuren
- rechts heeft duidelijk een hand met wat punten en korte hartens gezien zijn 1SA
- rechts heeft vermoedelijk (heel) licht gevolgd (gebeurt vaker tegen precisie), anders loopt hij niet weg uit 1SA in een parenwedstrijd.
- conclusie: partner MOET nog wat hebben, maar kan blijkbaar geen goed bod vinden (bijv. 4512 ofzo)

bovendien: Frits start vrijwel zeker met troef tegen een dergelijk biedverloop (moet ie ze wel hebben!) in dat geval zijn mijn kleine ruitens goed waardeloos want ik kan toch geen hartens meer (over)troeven.

Dit, in combinatie met het feit dat mijn kracht ook voornamelijk in de zwarte kleuren zat, besloot mij tot het geven van een TO-doublet. Over alle antwoorden van partner pas ik en wie weet lift ik de tegenstander een niveautje... hoe het afliep horen jullie wel van Henk

NB: wat eveneens meespeelde is dat ik in een parenwedstrijd de regel "contracten onder 2 (sp) worden niet gespeeld" nogal eens hanteer. alleen als ik mijn tegenstanders niet vertrouw wijk ik daar vanaf.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Dombo's in de Denktank

Post by HenkU »

Mijn mening over dit spel staat nu op het blog: http://bit.ly/KG3hve

Eelco: 2 (sp) in dit biedverloop door de antwoordende hand is gewoon echt.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Dombo's in de Denktank

Post by nijn11 »

Jaja. Uit het biedverloop blijkt dat maat ongeveer 4 schoppens heeft (links heeft ze niet, rechts heeft ze niet), en ook ongeveer 5 hartens (rechts heeft ze niet en ik ook niet) en dus prima Bomhof, en toch geen actie op 2 (di) ?
Lijkt me duidelijk dat het laat geworden is gisteravond en maat langzaam in slaap aan het vallen is.

Anyway, door de scheve, maar goed geplaatste rode kleuren lijkt met dat je wel in een zwarte kleur wilt spelen. Dubbel dus, hoewel je aan je water kunt aanvoelen dat maat met 2 (sp) op de proppen komt (en dat bij wijze van spreke net zo goed zelf kunt bieden - kan maat rustig verder slapen)

Voor tegenspelen is het waarschijnlijk nog te laag (je moet het allemaal zelf doen)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply