Domboër op de Azoren

Plek voor leuke en minder leuke bridge verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Domboër op de Azoren

Post by Floris »

Beste Domboërs,

Even een bericht vanuit de Azoren. Sinds dinsdag speel ik daar met Sander (die jongen waarmee ik de laatste tijd op de clubavond verscheen). We zijn daar in totaal met 8 (jonge) Nederlanders. De oudste is 28, de jongste 16.

Dinsdag t/m donderdag vond het open parentoernooi plaats. het bestond uit 74 paren, van 2e klasse tot wereldtop. ons sterpaar Danny Molenaar en Tim Verbeek wisten met 62,5% beslag te leggen op de titel. Sander en ik scoorden met 53% en een 31e plaats boven onze eigen verwachtingen.

Eerlijk is eerlijk, aan gelukjes hadden we niet te klagen:
N/-
------------ (sp) Bxx
------------ (ha) VBTx
------------ (di) Ax
------------ (cl) BT9x
(sp) T ---------------------- (sp) HV98x
(ha) xxx ------------------- (ha) xxx
(di) Hxxxx ---------------- (di) BT8
(cl) HVxx ------------------ (cl) xx
------------ (sp) Axxx
------------ (ha) AHx
------------ (di) Vxx
------------ (cl) Axx

aan menig tafel zal het p-p-1SA gaan, waarna na Stayman 3SA wordt bereikt. West heeft een opgelegde ruitenstart en het zaakje gaat -1. Bij ons opende Noord echter 1SA (8-11) waarna ik 3SA knalde en Sander een kleine (sp) als start kreeg. hij liet deze naar zijn boer lopen en 9 slagen waren een feit voor een volle top.

Maar het grootste cadeautje moest nog komen:
wij hadden:

HVBx
ABxx
K
Axxx


Axxx
HVxxx
Ax
Vx

Via een ongestoord, edoch ruig, biedverloop kwamen wij in het onmogelijke contract van 7 (ha) .
west (een portugees omaatje uit de 3e klasse) startte met (cl) B. Na lang nadenken heb ik 'dan maar' klein gelegd. Mvr was idd onder HBTxx uitgekomen... 7 (ha) C. :lol:

in de volgende e-dommy meer verhalen vanuit de Azoren. Nu eerst maar eens het 4tallen toernooi spelen met Danny en Tim. Het zal een hele opgave worden om bij een slecht resultaat het nevenpaar de schuld te geven ;)
Post Reply