Voorstel Erik

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Post Reply
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Voorstel Erik

Post by HenkU »

Even geleden dat ik hier wat gepost heb, maar ik besta nog dus en hou Dombo nog een klein beetje in
de gaten.

Met het idee achter Erik's voorstel ben ik het op zich wel eens (het is inderdaad handig om een
aantal dingen voor het nieuwe seizoen in het voorjaar te regelen), maar ik begrijp niet waarom je
hiervoor de statuten zou willen aanpassen.
  • De statuten laten het al toe om net zoveel ledenvergaderingen (LV) per jaar te organiseren als er nodig
    zijn. De enige eis die gesteld wordt is dat er minstens 1 vergadering wordt gehouden waarop het
    bestuur rekenschap geeft van hetgeen ze het afgelopen jaar hebben gedaan. Vind je het handig om
    meer LV's te houden, dan kan je dat gewoon doen.
  • Een LV is uit te schrijven door alle leden een uitnodiging te sturen. Enige eis is dat dat op een algemeen
    aanvaarde manier gaat en anno 2013 voldoet email aan die eis. De uitnodiging moet de agenda
    en gerelateerde stukken bevatten.
  • We hebben destijds bewust ervoor gekozen om geen data en bedragen in de statuten op te
    nemen. Waarom? Het wijzigen van de statuten kan alleen per notariele acte en dat kost een paar
    100 euro plus een hoop werk met de stemprocedure (je hebt een LV nodig waarbij de meerderheid
    van de leden fysiek aanwezig is, daar moet dan 2/3 voorstemmen. Zo niet, dan heb je een 2e LV
    nodig). Een HR is daarintegen gratis bij meerderheid door een LV te wijzigen.
Kortom, met de ideeen heb ik niet zoveel moeite maar zet dit NIET in de statuten.

Henk
Post Reply