Peiling vraag 3

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Peiling vraag 3

Post by Eldert »

3) Indien je voor leeftijdsgrenzen bent dan zouden we een splitsing kunnen invoeren:
Dombo zou gesplitst kunnen worden in een studentenbridgeclub voor echte studenten (b.v. leeftijdsgroep 17 t/m 29 jaar) en een soort ex-studenten bridgeclub (30+). Vind je dit een goed voorstel?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Peiling vraag 3

Post by Erik »

Ja
Toelichting: Ik zou wel de leeftijdsgrens iets hoger leggen dan 29. Belangrijk bezwaar is dat op dit ogenblik beide clubs te klein zullen zijn om een voortbestaan te rechtvaardigen. Veel eerder is het een idee om meer kennismakingscursussen te geven op middelbare scholen en een zaterdagochtend drive te gaan organiseren
Een grote club met meer toekomst is makkelijker op te splitsen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Peiling vraag 3

Post by K-J »

Ik ben geen voorstander van het opsplitsen van Dombo in twee groepen. Welke leeftijdsgrens je ook kiest, je snijdt altijd bepaalde partnerships / vriendschappen doormidden. Waar je wel aan zou kunnen denken is een tweede avond waarop alleen de jongeren van onze club zouden mogen spelen. Je krijgt dan een soort ondervereniging van Dombo. Hier zouden dan ook nieuwe studenten naartoe gelokt kunnen worden. Als je dat wilt dan moet er wel een maximale leeftijd van iets als 30 jaar zijn en zeker niet ouder.
De vraag is wel of Dombo dit alleen moet doen. Het is namelijk ook iets voor de NBB. Misschien kan Dombo met de NBB hierover een keer in gesprek gaan. Wij zouden de NBB kunnen stimuleren om initiatieven te ontplooien om het studentenbridge in Utrecht weer een impuls te geven en Dombo kan de NBB daarbij helpen met haar expertise in het benaderen van studenten en het geven van cursussen aan studenten.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Peiling vraag 3

Post by HenkU »

Nee, dit lijkt me averechts werken. De studentengroep wordt veel te klein.
User avatar
Arnaud
Posts: 211
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Peiling vraag 3

Post by Arnaud »

Eens met Henk. De dombo avond is al wisselend bevolkt. Volgens is er onvoldoende kritieke massa voor een levensvatbare ondervereniging.
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Peiling vraag 3

Post by Martin »

Op zich lijkt me het ideaal, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het goed van de grond komt. Om zoiets van de grond te krijgen moeten de huidige leden die qua leeftijd in de nieuwe club zouden passen dan daar moeten gaan spelen (of twee keer per week gaan spelen). Ik weet niet of daar voldoende animo voor is.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Baka
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2009, 14:08
Contact:

Re: Peiling vraag 3

Post by Baka »

Dombo is al een kleine vereniging. Ons ledenaantal as-is moet al niet te veel dalen om de vereniging levensvatbaar te houden. Ik denk dat er een zeer grote kans is dat het splitsen van de vereniging ervoor zorgt dat beide helften gezwind ten onder gaan.
guus
Posts: 286
Joined: 01 Apr 2009, 08:42

Re: Peiling vraag 3

Post by guus »

eens met vincent. Huidig lijkt me dat niet haalbaar.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Peiling vraag 3

Post by nijn11 »

Lijkt me niet iets voor een bestuur om voor te stellen. Het zou kunnen dat ooit de situatie ontstaat dat een groep bejaarden (of een groep rokers, for that matter), afscheid neemt van Dombo en een nieuwe vereniging opricht, maar wel geliëerd wil blijven aan Dombo. Dat zal dan t.z.t. besproken moeten worden, maar nu nog niet.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Peiling vraag 3

Post by Gary McAlley »

nee lijkt me niet goed. De jongere leden krijgen op die manier niet echt een beeld van de vereniging en voor de ouderen lijkt het me juist ook wel leuk als er van de onderkant nieuwe instroom is.
Post Reply