Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Eldert »

3) Wil je een dupliceermachine:
Zou je interesse hebben in de aanschaf van een dupliceermachine
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Erik »

Ja, duh!
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by K-J »

Ik zie de voordelen van een dupliceermachine, maar vind de prijs (€3500,-) fors. Ik vind het dus belangrijk om te weten hoe de dupliceermachine gefinancieerd gaat worden, voordat ik voor de aanschaf hiervan ben.
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Tijntje »

Ja.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Arnaud
Posts: 211
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Arnaud »

Yep
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Martin »

Ja, mits vrijwel de gehele vereniging achter het besluit staat.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Baka
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2009, 14:08
Contact:

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Baka »

Nee.

Sorry dat ik deze specifieke vraag als 'rider' gebruik voor mijn argumenten over eigenlijk alle vragen over de dupliceermachine.

Kort: laat Dombo lekker vrijblijvend en dus toegankelijk blijven en speel met handgeschudde spellen.

Lang: IMHO straalt een vereniging met een dupliceermachine iets uit in de richting 'professioneel', 'knikkers' (in tegenstelling tot 'spel') en 'fanatiek'. Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ik voelde me in mijn Dombo begintijd juist sneller op mijn gemak omdat we juist niet zo streng fanatiek spelen. Ik zou het denk ik in die tijd als drempel hebben ervaren als we met voorgeschudde spellen speelden. Niet in het minst om de uitgebreide nabesprekingen. Dombo heeft mij aan zich gebonden door deze vrijblijvendheid.

Ik wil niet zeggen dat het hebben van een schudmachine beginners wegjaagt, het is er denk ik wel een factor in. Ik zou nú nog geen lid van (wild voorbeeld) BCO willen worden door het beeld dat ik heb van die vereniging. Laat staan dat ik dat overwoog toen ik begon met Bridge.

Het valt me ook op dat veel van de mensen die zich op dit forum uitspreken vóór een schudmachine, ook lid zijn van een andere bridgeclub en voor zover ik weet vaker dan één keer per week spelen. Ik gok dat die andere verenigingen wèl over schudmachines beschikken. Ik ben oprecht benieuwd of deze mensen het zo erg missen dat ze bij Dombo geen spelverdelingen hebben. Is het erg dat je moet kiezen tussen serieuzer spelen buiten Dombo met verdelingen en vrijblijvender spelen bij Dombo zonder spelverdelingen?
NOOT: Laat het alsjeblieft niet overkomen alsof ik wil zeggen 'als je zo nodig een schudmachine wilt hebben, taai dan maar af naar BCO'! Ik ben gewoon oprecht benieuwd, no sarcasm involved.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Floris »

ik ben absoluut voor.

het argument dat het te professioneel zou zijn, en wat onvriendelijk zou overkomen naar beginners vind ik onzin: Ten eerste wordt zo'n professionele sfeer naar mijn mening geschapen door "hoe de leden aan tafel zitten" (zijn ze serieus, fanatiek, losjes, balorig, lacherig etc.) dat bepaalt of de sfeer toegankelijk is voor beginners en niet de aan of afwezigheid van een dupliceermachine! ten tweede speel zelf ik op het alleralleraller laagste niveau voetbal en ook daar spelen we gewoon met een goede bal, en met mooie bedrukte shirts, op een zo goed mogelijk veld. Ik vind dat bij bridge niet anders: ook daar heb ik geen topniveau, maar wil ik wel graag met het best mogelijke materiaal spelen.

Overigens ben ik een van de leden die VOOR een dupliceermachine is en die NIET bij een andere club speelt.
Vindaloo

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by Vindaloo »

Helemaal met Floris eens. Daarnaast vinden veel mensen het gewoon leuk om naderhand de spelverdelingen te kunnen zien.

Overigens, wat betreft 'fund raising': hoeveel dombo-ers die lid zijn van meerdere clubs maken gebruik van de mogelijkheid de dubbel betaalde bondsafdracht aan onze penningmeester terug te vragen (die het op zijn beurt van de bond terugvordert)? Niet veel, vermoed ik. Dat is dus geld waar de NBB mee gesponsord wordt. Wellicht is dat beter te gebbruiken voor dingen als dit.
nienkel
Posts: 20
Joined: 09 Dec 2010, 22:55

Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 3

Post by nienkel »

Nee


Ik wil hier vermelden dat als er een dupliceermachine komt, waar ik absoluut geen rooie cent voor ga betalen, ik niet wil dat de avond gaat veranderen. Dombo is voor mij belangrijk voor de gezelligheid. Ik heb werkelijk een hekel aan napraten over de spellen. Als dat dus structureel gaat gebeuren, kunnen jullie er rekening mee houden dat ik niet langer lid blijf. En ik vind het geen kwestie van meeste stemmen gelden. Zeker niet als het 3 weken van tevoren wordt medegedeeld. De mededeling dat er geen discussie gevoerd kan worden op de BLV vind ik dan zelf ook niet netjes. Niet als het op zo’n korte termijn wordt medegedeeld.

Dus om het nog even te benadrukken: als de avond na het kaarten verandert, weet ik niet hoe leuk ik het nog blijf vinden. Dupliceermachine? Prima, maar ik ga er geen rooie cent voor betalen. Als mensen het zo graag willen, betalen ze zelf maar. En uitdraai van de spellen niet op de avond zelf, maar op internet. Dan heb ik er vrede mee. (zolang het mij niks kost, geen Euro).
Post Reply