Peiling en BLV

Roddels, Achterklap en andere flauwekul
Post Reply
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Peiling en BLV

Post by Arnaud »

Er wordt nu een peiling gehouden aan de hand waarvan het bestuur met een aantal voorstellen komt waarop gestemd (en niet gediscussieerd) kan worden. Nu ben ik niet tegen het op die manier doen, maar als er geen discussie mogelijk is wil ik wel vooraf weten wat de voorstellen gaan zijn. Naast dat je het er over kan hebben geeft het mij de tijd om mijn mening te vormen (over de concrete voorstellen en niet iets algemeens als een peiling). Bovendien geef je leden, die niet aanwezig kunnen zijn, de mogelijkheid (denk ik) om anderen te machtigen te stemmen (conform hun wensen).

Persoonlijk ben ik het overigens ook wel met Nienke eens dat dit allemaal kort dag is.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Peiling en BLV

Post by Erik »

Er is niets kortdag aan deze besluitvorming. De punten leeftijdsgrens en schudmachine zijn uitgebreid besproken op de ALV. Daar is afgesproken dat het bestuur een peiling zou houden onder de leden, aan de hand daarvan een voorstel zou opstellen en dit op een voor de jaarwisseling te organiseren BLV in stemming te brengen. De peiling, waarvan bekend was dat die zou komen, heb je netjes 3 weken van tevoren ontvangen. Daar kun je alles in kwijt wat je te zeggen hebt over deze onderwerpen (en eventueel niet met anderen wilt delen). Er is een uitgebreide discussie gaande hier op het forum voor wat je wel met anderen wilt delen.

De BLV is er niet om als praatgroep te fungeren, maar om weloverwogen besluiten te nemen. Wat kan het nut zijn om de discussie van de ALV en het forum nog eens over te doen op een BLV zonder dat er enige kans is dat daar nog nieuwe argumenten aan de orde komen die jouw mening doen veranderen?

Ik kan het bestuur alleen maar complimenteren met de wijze waarop ze dit hebben aangepakt en verwacht tegen het einde van deze week de uiteindelijke voorstellen. Dan heeft iedereen nog een keer een week de tijd om al die mensen, waarvan hij/zij vindt dat ze er niets van begrijpen, te overtuigen (of om te kopen, of te bedreigen ;) )
Uiteindelijk wordt er in een stemming beslist.

Zowel de politiek als het bedrijfsleven zouden jaloers zijn wanneer zij het zo ook konden organiseren. (En omdat ze dat niet kunnen verdien ik, en nog veel meer mensen, een goede boterham)
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Arnaud
Posts: 210
Joined: 19 Jun 2009, 12:18

Re: Peiling en BLV

Post by Arnaud »

Ik zeg ook niet dat ik tegen het feit ben dat er geen discussie en alleen maar een stemming op de BLV is, echter ik vind het wel prettig van te voren te weten over welke voorstellen er concreet zal worden gestemd. Ook als ik er niet bij kan zijn geeft dat mij de mogelijkheid iemand te machtigen om te stemmen.

In de mail gaf Eldert aan:
"Het document en de antwoorden daarin gegeven, zijn geen stemming, maar een peiling op basis waarvan het bestuur op de BLV een aantal keuzes zal voorleggen waarover gestemd kan worden. Het is uitdrukkelijk níét de bedoeling dat er op de BLV gediscussieerd gaat worden."

Hierin las ik dat we pas om half acht te horen krijgen wat de concrete voorstellen zijn (en dan natuurlijk meer dan alleen voor/tegen schudmachine, maar ook in relatie tot financiering). In je post stel je dat je verwacht dat het bestuur eind deze week met de uiteindelijke voorstellen komt. Dat hoop ik ook en daartoe wilde ik het bestuur toe aansporen. Mocht dit altijd al het plan zijn geweest en/of ik heb de mail van Eldert niet goed gelezen dan was mijn post overbodig.

P.S. om een of andere stomme reden had ik in mijn hoofd dat we as donderdag al gingen stemmen. Gelukkig is dat niet zo, want dan kon ik er sowieso niet bij zijn.
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: Peiling en BLV

Post by Eldert »

We hebben morgen een vergadering over de uitslag van de peiling.
We gaan dan ook proberen de vragen te formuleren.

Mijn intentie is dan om deze naar iedereen te mailen. Dit ter bevordering van de snelle stemming op 23 december en om iedereen die niet aanwezig is toch de kans te geven iemand effectief te machtigen.
Post Reply