1) Voor en nadelen spelen met vooraf gedupliceerde spellen:
Voordelen:
o het scheelt tijd je hoeft niet meer te schudden
o spellen zijn meer random geschud, waardoor de spellen boeiender kunnen zijn
o spelverdelingen kunnen na afloop worden bekeken
Nadelen:
o het dupliceren moet in de logistieke organisatie opgenomen worden
o er moet geïnvesteerd worden in een machine en speelkaarten
o spellen zijn meer random geschud, waardoor er spelers paranoia kunnen worden van de extreme zitsels
Zou je überhaupt met gedupliceerde spellen willen spelen?
Peiling vraag dupliceermachine vraag 1
Re: Peiling vraag dupliceermachine vraag 1
Toelichting: De nadelen wegen in de verste verte niet op tegen de voordelen, maar mijn standpunt was al een tijdje duidelijk hierover
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Ik heb geen problemen met het spelen met vooraf gedupliceerde spellen.
BCO maakt (net als Star, maar daar speel ik niet) al jaren gebruik van gedupliceerde spellen. Ik vind het veel en veel beter dan handgeschudde spellen. Goed idee dus!
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Ik zou best met gedupliceerde spellen willen spelen, maar vind handgeschud niet vervelend.
Ja, ik zie geen enkel bezwaar tegen het spelen met gedupliceerde spellen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Toch raar dat je wel een dupliceermachine van 3500 euro in de kast stopt, maar het blijkbaar wel te onveilig was om de kleine kas op het tafeltenniscentrum te bewaren.
Het is blijkbaar logistiek niet mogelijk gebruik te maken van bijvoorbeeld de dupliceermachine van BCO, voor de prijs van 1 bos bloemen en een fles whisky per jaar?
... dat scheelt namelijk in de beantwoording van de vraag.
Het is blijkbaar logistiek niet mogelijk gebruik te maken van bijvoorbeeld de dupliceermachine van BCO, voor de prijs van 1 bos bloemen en een fles whisky per jaar?
... dat scheelt namelijk in de beantwoording van de vraag.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
BCO deelt de machine met Star. Daar is al contact over geweest en men wil niet ook nog eens met ons delen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Eens met Nijn11. Ik ben me bewust van de tegenargumenten, maar toch blijf ik het een risico vinden.
Owh, ik ben tegen de machine, maar dat was volgens mij ook al duidelijk
Owh, ik ben tegen de machine, maar dat was volgens mij ook al duidelijk
En die van de NBB? In het kader van de simulatie van jeugdbridge?Erik wrote:BCO deelt de machine met Star. Daar is al contact over geweest en men wil niet ook nog eens met ons delen.
Even los hiervan: gedupliceerde spellen zijn natuurlijk prima de luxe, maar dat is het dan ook precies: een luxe. En 3500 euro is heul veul (voor dat bedrag kan de hele vereniging uit eten). En het is natuurlijk veel studentikozer om dit soort zaken te 'regelen'.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.