Unexpected

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Jannes

Unexpected

Post by Jannes »

Hoihoi

Een spelletje van woensdagavond viertallen in Piedmont. Niemand kwets:

(sp) -
(ha) Hxxxx
(di) HT9xx
(cl) xxx

Pas - Pas - 1 (sp) - 1NT
Pas - Pas - 2 (di) - Pas
???

Lekker, maat die in je 5krt prikt, twee werkende Heren en een berg distributie. Maar hoe/of/waar en met wie verder?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Unexpected

Post by Erik »

5 (di) zal toch alles wel in één keer vertellen? zwak, geen azen? Bovendien heeft maat geen degelijke schoppens gezien het 1NT bod, dus zullen daar toch niet veel verspilde punten zitten?
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1443
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Unexpected

Post by K-J »

Als Jannes met zo'n probleem langskomt, moet je meestal een totaal gestoord slem bieden. Dat pleit dus voor een eenvoudige 6 (di) (heb ik gelijk, Jannes :lol: ). Als ik echter iets serieuzer naar dit probleem kijk vind ik zelfs 5 (di) al overdreven. 3 (di) is een soort verplichte steun omdat je fit voor partner hebt en dat vind ik te slap met deze hand, maar 4 (di) vertelt de boodschap ook al dat partner een geweldige fit heeft aangeboord en dat je een bijzondere verdeling hebt. Dat je weinig kracht hebt is uit het begin van het biedverloop al naar voren gekomen.
HenkU
Posts: 145
Joined: 03 Apr 2009, 08:15
Location: Rozendaal
Contact:

Re: Unexpected

Post by HenkU »

Eens met KJ, 5 (di) lijkt me teveel van het goede.
User avatar
nijn11
Posts: 721
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Unexpected

Post by nijn11 »

Ik probeer een slow go en pas.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Jannes

Re: Unexpected

Post by Jannes »

Mijn partner verzon aan tafel een flukse pas. Dat lijkt me een zuiver staaltje hoofd-in-het-zand-stekerij.
Mijn behoorlijk minimale hand:
(sp) VB98x
(ha) Axx
(di) ABxx
(cl) x

Toen de (ha) rond zaten waren 11 slagen onvermijdelijk.

3 (di) vind ik zelf weinig toevoegen, maat gaat daar niets mee doen. 4 (di) om je extra fit en speelkracht te benadrukken lijkt me mooier. Maar de zilveren schaal voor het best beschrijvende bod gaat naar het fitshowing 3 (ha) . (En heus niet omdat je dan in een botergeile 4 (ha) terecht komt)
User avatar
nijn11
Posts: 721
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Unexpected

Post by nijn11 »

Jaja. En er zat iemand in de 4e hand met een 4-3-1-5 en de meerderheid van de punten, maar helaas geen bidding box.
En echt, als maat het behoorlijk maximale HBxxx, Vx, AVBx, Hx is de maatschappij maakbaarder dan 5 (di)

Spelletje uit de Disneyland Open? ;)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply