Frustratie van de week

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Frustratie van de week

Post by Eldert »

2de klasse viertallen, je tegenstanders staan laatste.

viertallen, allen kwetsbaar
Het bieden gaat:

1NT* - p - 2Kl* - p
2Ru* - p - 2Sc* - p
3Ru - p - 4NT - p
5Ru - p - 6NT - a.p.

1NT: 15-17 elke verdeling
2kl: Niemeijer
2Ru: 4-kaart hoog, geen 5 kaart
2Sc: 4 kaart harten

De 1NT openaar heeft:

(sp) AVxx
(ha) Ax
(di) AHBTxx
(cl) x

partner van openaar heeft
(sp) xxxx
(ha) HVBx
(di) V
(cl) Axx

6NT+1 omdat ik met de ongeboden schoppenkleur start van HBTx recht in de vork.

Ons team ontdekt de schoppenfit wel en zit in 6Sc met HBTx bijde uitkomer, achter AVxx... gaat altijd -2.
17 imp weg...
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Frustratie van de week

Post by Remco »

Zuur. Op meerdere vlakken. De 1Sa opening is minimaal bizar te noemen dit lijkt toch meer op een troef hand dan een SA verdeling. Vervolgens kennen ze Niemeyer niet goed. Het 2 (sp) had 3 (di) moeten zijn.... Beide vierkaarten hoog.

Bridge is heel regelmatig gewoon echt niet leuk. Gelukkig spelen we bij Dombo ook zeer regelmatig andere spellen. ;)
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Frustratie van de week

Post by Floris »

dit is gewoon 100% valsspelen.

ik ben (zoals bekend) groot fan van idiote, bizarre, exotische (en slechte) afspraken.
De afspraak op zich doet me wel even out-of-the-box denken. best leuk: je kan met niemeijer tamelijk straffeloos allerlei handen in de 1SA opening stoppen. Aangezien je bridge-opponenten vaak uit vastgeroeste ouwelui bestaan, zullen ze zich geen raad weten hoe ze iets dergelijks moeten verdedigen! :twisted: tijd om de tunnelvisie dat 1SA ALTIJD een gebalanceerde hand beloofd af te straffen! MUHAHAHA

toch zou ik hier aan tafel HEUL boos om worden (en ik word niet zo snel boos aan tafel).
deze mensen kunnen dus niet uitleggen wanneer ze 1 (cl) , 1 (di) openen of wanneer ze 1SA openen. Dat bestaat dus niet: ze weten het dondersgoed! Is het niet bij wijze van afspraak afgesproken, dan is het wel 'uit gewoonte'. het staat voor mij gelijk aan twee oudjes die zeggen niet te signaleren bij afgooien, maar ze weten ECHT wel wat partner wil als hij iets discard... vals spel dus! wedstrijdleider erbij (waarschijnlijk ook weer zo'n stom figuur die van niks weet) en als dat niet helpt: brief naar de bond! zo laat je je kampioensaspiraties toch niet afpakken!? ;)

o ja, de 1SA-afspraak kan ongetwijfeld ook niet door de beugel omdat de conservatieve NBB vast een regeltje heeft bedacht dat dit een BSC is (of een HOM). maar of dat zo is mag iemand anders uitzoeken... :P
Post Reply