Wat doe je met deze hand?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
dirk
Posts: 76
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Wat doe je met deze hand?

Post by dirk »

Viertallen, niemand kwetsbaar.

Je hebt net op dit forum gelezen dat je in de problemen komt als je een opening verpast, waneer je tijdens de viertallencompetitie de volgende hand opraapt:
(sp) A876
(ha) HV64
(di) V1097
(cl) B

Rechts mag de bieding beginnen en opent 1 (di). Wat doe je?
Plato

Re: Wat doe je met deze hand?

Post by Plato »

Pas. Als maat daarna nog een take-out doublet uit zijn bakje weet te krijgen antwoord ik net als Willem 2 (di) voor de hoge kleuren.
User avatar
wim
Posts: 270
Joined: 09 Dec 2010, 23:08

Re: Wat doe je met deze hand?

Post by wim »

Standaard biedtheorie is, info dblt is of vanaf een minimale opening met tolerantie voor alle ongeboden kleuren ( 3+krt) of te sterk (vanaf mooie 16) met 5krt of sa vanaf 19pt (1sa is mooie15 tot 18). Enfin pas dus.
User avatar
nijn11
Posts: 721
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Wat doe je met deze hand?

Post by nijn11 »

1 (ha) . Lijkt me opgelegd. :lol:
Aangezien het geen biedruimte wegneemt belooft het ongeveer een opening met ongeveer een vijfkaart. Dat heb ik. Ongeveer.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
dirk
Posts: 76
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Wat doe je met deze hand?

Post by dirk »

Dank voor de reacties.

Omdat de tegenstanders (hoog) tussenbieden niet heel fijn leken te vinden, bedacht ik 2 (di).

In casu werkte het: ze verdwaalden in een klavercontracxt en misten een 3SA, maar het had ook heel verkeerd kunnen aflopen als maat op basis van mijn bod was gaan uitnemen. Achteraf leek het me niet echt een actie om te herhalen...
Post Reply