Doe je wat in de sandwich?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1443
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Doe je wat in de sandwich?

Post by K-J »

4tallen, 2e divisie
allen kwetsbaar
(sp) H102
(ha) AV104
(di) AB4
(cl) V42

De tegenpartij begint met 1 (di) - (pas) - 1 (sp) .
Je speelt 1SA nu als de overige kleuren met een vijfkaart in de laagste, dus dat kan je niet bieden. Je kan wel doubleren. Is deze hand dat waard?
User avatar
Martin
Posts: 573
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Doe je wat in de sandwich?

Post by Martin »

Ik zie geen reden te bieden. Ik heb wel punten, maar geen speelkracht.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
PatrickG
Posts: 97
Joined: 28 Sep 2010, 09:55

Re: Doe je wat in de sandwich?

Post by PatrickG »

Zonder enige twijfel zou ik passen met deze hand.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Doe je wat in de sandwich?

Post by Floris »

ik doubleer om de tegenpartij te vertellen hoe het spel zit, en om mijn 'biedhonger' te stillen. Dat geeft me altijd een voldaan gevoel aan tafel. 8-) dat dat dom is, komt later wel.

maar even serieus: ik doubleer om partner duidelijk te maken dat ik wat punten en vier hartjes heb. passen zou best beter uit kunnen pakken, maar Dbl komt dichter in de buurt van deze hand dan pas.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Doe je wat in de sandwich?

Post by Erik »

Pas. In de sandwich moet je toch met iets beters voor de dag komen dan dit. Als het vervolgens gaat: 1NT- pas- pas, dan pas ik ook. Alleen als het gaat 2 (sp) - pas - pas, dan kom ik er nog in en is het ook vroeg genoeg om te doubleren.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1443
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Doe je wat in de sandwich?

Post by K-J »

Ik paste net zoals de meerderheid hier. Het lijkt me ook vaker goed dan fout, de hand is weliswaar 16 punten, maar je hebt niet echt een contract waar je nou in terecht wil komen.
Op dit spel bleek het in ieder geval de juiste actie. De tegenpartij had namelijk zo'n beetje alle andere punten en bereikte 4 (sp) . Hoe dat afliep kan je lezen bij 'leuke 4 schoppen' (onder het kopje afspelen)
Post Reply