Zwakke opening?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Zwakke opening?

Post by K-J »

4tallen, 2e divisie
kwetsbaar tegen niet

(sp) HB3
(ha) 97
(di) VB10743
(cl) 72

Eerste hand. Open je een zwakke 2 in ruiten of niet?
wouterf

Re: Zwakke opening?

Post by wouterf »

Ik hiermee eigenlijk altijd wel een zwakke 2 bieden, de kleur is prima (2/3 toph of 3/5h) en 7 is wel weinig maar kan denk ik net. Over de sch punten maak ik me geen zorgen, als maat een aardige opening heeft met 5sch dan biedt hij/zij wel over 2kl.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Zwakke opening?

Post by Floris »

Jan wrote:Op de clubavond heb ik natuurlijk allang geboden voordat ik naar de kwetsbaarheid gekeken heb...
Ik lees dit nu steeds van verschillende mensen bij verschillende posts... Kan iemand mij uitleggen waarom je op de clubavond graag vrijwillig slechter speelt dan in een wedstrijd? Is dat leuker?

Anyway, ik doe ook 2 (di) . De verdeling staat me niet aan met twee doubletons, maar misschien is dat wel tegen niet minder erg dan allen kwets (maat neemt wel tegen niet immers vrijwel nooit uit).

Zie ook mijn post "Muiderberg?" waar ik zo de oplossing van geef.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Zwakke opening?

Post by Erik »

pas. Het is gewoon niet genoeg. De preëmptieve waarde is zeer gering en het risico groot.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
dirk
Posts: 76
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Zwakke opening?

Post by dirk »

Floris wrote:
Jan wrote:Op de clubavond heb ik natuurlijk allang geboden voordat ik naar de kwetsbaarheid gekeken heb...
Ik lees dit nu steeds van verschillende mensen bij verschillende posts... Kan iemand mij uitleggen waarom je op de clubavond graag vrijwillig slechter speelt dan in een wedstrijd? Is dat leuker?
Joh, jij niet dan?? Heb ik me toch jaren vergist... :lol:
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Zwakke opening?

Post by Martin »

Ik vind ook dat het een zwakke twee is, de redelijke 3-krt (sp) is niet geweldig, maar dat is het enige minpunt. De punten vind ik geen probleem, die zijn goed geplaatst.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Zwakke opening?

Post by K-J »

Het probleem was interessanter dan de daadwerkelijke hand. Het is een schoppendeelscore voor de tegenpartij en of je nu opent of niet, daar komen ze sowieso wel in. Ik vroeg me alleen af in hoeverre de mooie driekaart schoppen je ervan moet weerhouden om kwetsbaar in de eerste hand hier een zwakke twee in ruiten mee te openen.
wouterf

Re: Zwakke opening?

Post by wouterf »

K-J wrote: Ik vroeg me alleen af in hoeverre de mooie driekaart schoppen je ervan moet weerhouden om kwetsbaar in de eerste hand hier een zwakke twee in ruiten mee te openen.
Ik neem dat 2 (cl) - 2 (sp) een constructieve hand belooft met schoppens, en niet contract verbetering? In dat geval mis je eigenlijk nooit 4 sch. Sterker nog maat heeft een goed idee van je kaart en gaat zn ruiten plaatjes opwaarderen, kom je in scherpe 4 (sp) ook. De vraag is dan meer bied je 3 of 4 (sp) als maat dit biedt.
Post Reply