Een volgbod met een 6-5

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Een volgbod met een 6-5

Post by Eldert »

Ik zit west met:

Sc: 7
Ha: 7
Ru: AQB986
Kl: QT982

Z / OW
1Ha - ?

Is het dan belangrijker om de langere ruiten aan te geven of de 5-5 hoog?

Aangezien ik niet veel afspraken had met mijn partner, bood ik eerst de ruiten. (ik denk dat 2NT als echt wordt geïnterpreteerd). 3Ru is een 6 kaart met een opening (tenminste ik denk dat mijn partner dat denkt), dus 2Ru.

1Ha - 2Ru - 2Ha - 2Sc
3Ha - ?

Ik bood 4Kl. Is dat nog verantwoord?
User avatar
Tijntje
Posts: 525
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Een volgbod met een 6-5

Post by Tijntje »

Het lijkt of je kwetsbaar tegen niet bent. Zelfs bij mij stelt een volgbod op tweeniveau dan wel wat voor.
Gezien het gebrek aan afspraken ben ik bang dat 4KL nu opgevat gaat worden als controle voor de schoppen. Dat maakt het wel extra riskant (afgezien van de potentiële misfit en en bijbehorende opknoopdreigingen), maar ik heb geen 6-5 gekregen om suf 3HA tegen te gaan spelen. Voor mij dus ook 4KL.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
Eldert
Posts: 150
Joined: 01 Apr 2009, 17:30

Re: Een volgbod met een 6-5

Post by Eldert »

Wij zijn kwetsbaar.

Maat paste op 4Kl en dat ging contract.
Schoppen bleek een Axxxx te zijn, daarnaast had maatje Klaver en Ruiten Koning (zeer welkom).
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Een volgbod met een 6-5

Post by nijn11 »

Eldert wrote:Wij zijn kwetsbaar.

Maat paste op 4Kl en dat ging contract.
Schoppen bleek een Axxxx te zijn, daarnaast had maatje Klaver en Ruiten Koning (zeer welkom).
In dat geval blijft er ook niet heel veel over van 3HA, lijkt me. Ik zou trouwens deze hand kwetsbaar met 3RU verkopen (en niet 2RU)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply