Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Kees

Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Kees »

Oost Gever/OW Kwetsbaar Viertallen

V1063
H82
B6
HVB6


West Noord Oost Zuid

- - 2SCH* pas
pas dbl pas ???


* zwakke twee
Scar

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Scar »

Eerst even voorstellen maar: Jan Willem Omlo, APIHaan, fervent forumbezoeker en lees de Dommy op regelmatige basis.

De opties zijn m.i. pas en 3NT, eventueel via Lebensohl. Gezien de kwetsbaarheid en mijn softe waarden doe ik toch maar 2NT en daarna 3NT (slow shows). Hopen dat maat die azen heeft die ik mis.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by nijn11 »

We doen een pasje. Nou niet helemaal de ideale hand, maar zeker in een viertallenpot (waarbij je nog een paar spellen die die gasten mag) kan het geen kwaad om een statement te maken (nobody fux wiz frank de grave).
Moet het natuurlijk wel down gaan. Maar als 3 SA zou zitten (zonder lange bakkleur) gaat 2SC ook down. Bovendien heb je met KL H ook niet een heel moeilijke start.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Tijntje »

Ik pas ook. 3NT zal best een heel eind komen, maar het hoeft zeker niet koud te zijn; met een 1-4-5-3 heb je aan een puntje of 11 al snel genoeg om in de uitpas te dubbelen. Wat ik ga doen als het bieden bij me terugkomt met 3RU - pas - pas, is een heel andere vraag. Maar die wordt nu gelukkig niet gesteld.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by een domme aap »

Ik bied 3NT. Passen ik me te link - al ze er een ruitenfitje naast hebben is passen niet goed (misschien wel gehaald) terwijl het toch 3NT is (bijv met x, AVxx, Vxx, Axxxx in dummy haalt 3NT, en is 2SC heel dichtbij als de leider een 6-1-3-3 heeft).
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Marten

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Marten »

Eigenlijk geen idee wat goed is... Laat ik die kwetsbare schoppens maar geloven (2 (sp) X contract schrijft nu eenmaal niet zo lekker), maar ik vind van mezelf wel dat ik eigenlijk te weinig gedubbeld verdedig. 2NT, gevolgd door 3NT dan maar. Als maat iets raars doet na 2NT, denk ik nog wel even na.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Roelf »

pas
De kwetsbaarheid geeft de doorslag. Als 3SA maakt dan 2S wellicht -2, en als 3SA-1 dan wellicht 2S-1.
Vindaloo

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Vindaloo »

pas. Ik heb geen zin om maat meteen maar neer te knallen als-ie een keertje open houdt. Als je biedt eindigt het niet meer onder 3NT, en als dat maakt zal 2 (sp) ook wel 2 down gaan, toch? Overigens lijkt het me, als je past, niet onbelangrijk wat je start zal worden (alleen Nijntje heeft dat tot nu toe genoemd). Het biedverloop klinkt alsof het spel niet zo heel goed fit, dus troefstart lijkt me niet opgelegd. (cl) H wordt het dus (al kan troef nog steeds beter zijn). Als rechts iets engs als een 6 (sp) -5 (di) heeft zal het wel hard werken worden om het down te krijgen.
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Remco »

Lang geleden heb ik ook eens gepast met zoiets. Het ging down 2 of zo. Helaas had mijn partner iets als

-
AVB10xxx
AHx
Axx

Hij vond hem te sterk om direct iets te bieden. Nu was ik het niet helemaal eens met zijn bieden maar het pleit wel wat meer om toch maar iets te bieden dan te passen. Dus ik ga ook op weg naar 3SA.

Mijn avatar is nog niet af maar dat komt nog. 6kb is gewoon te weinig :(
Scar

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen I

Post by Scar »

Scar wrote:De opties zijn m.i. pas en 3NT, eventueel via Lebensohl. Gezien de kwetsbaarheid en mijn softe waarden doe ik toch maar 2NT en daarna 3NT (slow shows). Hopen dat maat die azen heeft die ik mis.
Ah ja, Willem, dank. Ik had het gelezen als wij wel, zij niet. Als het andersom is, ga ik zeker verdedigen. Ik verander mijn bod in pas.
Post Reply