Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Kees

Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by Kees »

West Gever/OW Kwetsbaar Viertallen

AB853
V2
V53
AHB


West Noord Oost Zuid

pas 3RU pas ???
Scar

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by Scar »

Eerste neiging 3NT onderdruk ik maar eens, want die hartenstart vinden ze echt wel. Pas en het oneindig subtiele 3Sch, tsja. Toch maar pas, 3NT, 4Sch en 5Rui lijken me iets te ver weg.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by nijn11 »

Pas. Het principe van de schutter en de bukker in volle actie. Als achter mij 3HA komt komen ze al snel in 4 en dat moet ik nog maar zien. Ik zou ze natuurlijk de manche in kunnen liften met 4RU, maar dan leg ik de drempel waarschijnlijk te hoog.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by Tijntje »

Tegenover Hubert is dit natuurlijk een automatische pas, maar met een normale maat wil ik nog wel wat doen. 3NT is zoals JW al opmerkte nogal naief. 3SCH dan? Daar heb ik liever een stevigere kleur voor. Ik kies voor een directe 5RU. Het kan zomaar maken, en anders kan het nog een goede uitnemer zijn tegen 4HA.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by een domme aap »

3NT.

De kwetsbare tegenpartij heeft allebei al gepast, dus zullen ze niet snel een manche bieden - zeker ook al gezien mijn punten. Maar, kunnen we zelf een manche halen? Waarom niet? Natuurlijk kan het wel eens down zijn als ze 5 hartens kunnen oprapen, maar ik gok toch 3NT. Misschien hebben we helemaal geen stop nodig met hun hartens 4-4, en heb ik aan x, xxx, AHxxxx, xxx in dummy al genoeg.
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Marten

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by Marten »

Hangt idd iets van je maat af, maar deze positie lijkt geen geen totale onzin meer, dus ik moet maar een manche bieden. 3NT dan maar. Hopelijk hebben we er snel 9, en ik kan ook niet zo heel veel handen bedenken waar 3NT geen spel heeft maar 5 (di) wel. Lijkt me dat je voor 5 (di) ook best wat bij partner nodig hebt. Alleen een beetje vervelend als er idd alleen 5 hartens weg zijn. Jammer dan.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by Roelf »

ik pas
Zonde van al mijn punten, maar niet tegen wel heeft mijn p meestal niet AH in zijn 3R opening. En dan zie ik geen manche.
Vindaloo

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen II

Post by Vindaloo »

3 (sp) . Als maat een 3-of 4kaart mee heeft wil je toch wel 4 (sp) proberen? Zonder fit dient hij nu met een ' mooie' preempt 3NT voor te stellen. Die hartenstart vinden ze misschien wel, maar die kleur kan ook 4-4 zitten. En anders is +130 omgezet in -50. Boeiuh.
Post Reply