Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Kees

Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by Kees »

Zuid Gever/NZ kwetsbaar Paren

AV4
HV6
AVT963
6


West Noord Oost Zuid

------------------------- 1RU
DBL 1SCH Pas ???
Scar

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by Scar »

Bweh. Niet blij! Ik zou graag iets forcings bieden waarmee partner mij kan vertellen dat-ie een 5krt Sch heeft, of een stevige 10punter met klaverpunten, of heer-vierde ruiten mee met klaveraas en hartenaas...

2Sch en 2Rui zijn te slap, 2Ha wordt vast niet begrepen, dus dan maar het enigszins botte bod van 3Rui, dat dekt de lading nog het meest.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by nijn11 »

2SC. Met negen of meer punten en een vierkaart hoog tegen zal maat wel rubbelen. En ach, straks heeft maat een babypsych.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by Tijntje »

Ik ga voor de valse reverse van 2HA. Als maat daar ook een vierkaartje in heeft, dan heeft-ie vijf schoppens en hebben we daar meteen een fit in gevonden. Hij kan sowieso meer vragen met 3KL, mocht dat nodig zijn. Ik denk niet dat het bieden kan ontsporen, maar daar heb ik me wel vaker in vergist.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by een domme aap »

2HA

Een heel creatieve oplossing van Hubert, waar ik deze keer wel in mee ga. :) Komt het in ieder geval over dat ik me zorgen maak over de klaverpunten en een schoppenfit gaan we nu nog wel vinden. "Kan niet mis gaan". ;)
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Marten

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by Marten »

Hmmm, 3 (di) dan maar. Dit lijkt me als grote voordeel te hebben dat je in ieder geval niets echt gelogen hebt. Maat gaat nu idd. natuurlijk wel 3NT bieden, en dan moet je denk ik maar passen en hopen. Als je daar dan nog uit wilt, had je beter wat anders dan 3 (di) kunnen doen denk ik. Heel misschien is maat wel zo vriendelijk om iets anders dan 3NT te bieden (hopen, hopen)
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by Tijntje »

een domme aap wrote:2HA

Een heel creatieve oplossing van Hubert, waar ik deze keer wel in mee ga. :) Komt het in ieder geval over dat ik me zorgen maak over de klaverpunten en een schoppenfit gaan we nu nog wel vinden. "Kan niet mis gaan". ;)
Namens Hubert: bedankt voor het compliment... :twisted:

Overigens: had jij op dit forum niet "een martini olifant" moeten heten?
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by Roelf »

2H.
Een héél klassiek probleem volgens mij.
2H houdt alle opties open. Je wilt natuurlijk niet dat p nu de hartens gaat steunen, maar in dat geval bied je daarna schoppen en moet maat kunnen verzinnen dat je deze hand hebt.
Vindaloo

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by Vindaloo »

een domme aap wrote:2HA

Een heel creatieve oplossing van Hubert, waar ik deze keer wel in mee ga. :) Komt het in ieder geval over dat ik me zorgen maak over de klaverpunten en een schoppenfit gaan we nu nog wel vinden. "Kan niet mis gaan". ;)
Ehm... als je Huberts 2 (sp) zo creatief vindt, waarom bied je zelf dat 2 (ha) ??
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Doortastend Optreden Merkwaardig Bitter Ontvangen III

Post by een domme aap »

Vindaloo wrote:
een domme aap wrote:2HA

Een heel creatieve oplossing van Hubert, waar ik deze keer wel in mee ga. :) Komt het in ieder geval over dat ik me zorgen maak over de klaverpunten en een schoppenfit gaan we nu nog wel vinden. "Kan niet mis gaan". ;)
Ehm... als je Huberts 2 (sp) zo creatief vindt, waarom bied je zelf dat 2 (ha) ??
Oh, ja, ehm, het was Tijn... Die jongens lijken ook zo op elkaar....


Ben benieuwd wie van de twee zich nu het meest beledigd voelt... :twisted:
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Post Reply