Een eenvoudige, voor tussendoor

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by Gary McAlley »

Niemand kwetsbaar, losse spelletjes (geen afspraken over paren/butler). Wat open en evt. herbied je tweedehands met:

(sp) AB76
(ha) AHB
(di) V
(cl) AH952

En inderdaad, je speelt een standaard systeem dus geen precisie ofzo.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by nijn11 »

1 (cl) , ongeverie. Circacisie voor de liefhebber.
Herbieding schoppen met jump, tenzij dat niet nodig is (bijv. 1 (cl) - (1 (di) ) - pas - (2 (di)); 2 (sp) )
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
User avatar
Tijntje
Posts: 526
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by Tijntje »

Hmmm. Eens met Nijn. Nou ja, dat mocht ook wel eens tijd worden :lol:
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by Floris »

Willem Wombat wrote: En inderdaad, je speelt een standaard systeem dus geen precisie ofzo.
ik heb het gevoel dat ik vervelend word gevonden...

ik trap ook af met een circumcisie 1 (cl) . gevolgd door een 1 (sp) (of 2 (sp) , indien nodig) herbieding. Als maat al schoppens geantwoord heeft ga ik iets mancheforcings herbieden. ws 4 (di) ofzo.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by Gary McAlley »

Floris wrote:
Willem Wombat wrote: En inderdaad, je speelt een standaard systeem dus geen precisie ofzo.
ik heb het gevoel dat ik vervelend word gevonden...
ik trap ook af met een circumcisie 1 (cl) . gevolgd door een 1 (sp) (of 2 (sp) , indien nodig) herbieding. Als maat al schoppens geantwoord heeft ga ik iets mancheforcings herbieden. ws 4 (di) ofzo.
Nee hoor, we zij gewoon jaloers :D
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by Erik »

Als 2NT 20-22 gewoon 2NT. Je wilt niet in 1 (cl) uitgepast worden met 3 of 4 punten aan de overkant. Bovendien heb je ongeveer 7 slagen in handen, dus veel risico loop je niet. Veel spelers hebben de 22-23NT in de 2 (cl) of 2 (di) zitten zodat je 2NT tot 20-21 kan beperken. Dan zou ik dus dat bieden. Voor deze hele sterke NT handen hoef je geen perfecte NT shape te hebben. Belangrijker is dat je voldoende in de hoge kleuren hebt zodat je alle biedingen van maat daaromtrent kunt verdragen. Nou, dat heb je wel.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Gary McAlley
Posts: 851
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by Gary McAlley »

ik kaart af en toe in de pauze met collega's en toen kwam deze langs. Leidde tot discussies, waarna we de hand op verschillende gremia zouden toetsen. Ik opende deze hand ook 1 (cl), waarna je maximale ruimte hebt om uit te zoeken wat het beste contract is. Dat kan inderdaad wel eens uitgepast worden, maar a) is die kans niet groot en b) kan het in dat geval ook zomaar zo zijn dat je niets gemist hebt. Eerlijk gezegd had ik nog net iets meer unanimiteit verwacht op dit forum.
2SA is niet mijn ding met deze hand, bijv. omdat je mogelijk in een kansloze 3SA komt terwijl 5/6 (cl) mogelijk is. Collega's vonden 2 (cl) het aangewezen bod. Het lezen van de reacties op dit forum leidde bij een van hen tot de constatering dat onze clubnaam niet misstaat.
Last edited by Gary McAlley on 11 Mar 2015, 14:38, edited 1 time in total.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by K-J »

Ik open zeker geen 2SA. Bij fit is deze hand meer dan 22 punten waard en dat komt er na een 2SA opening niet meer uit. Het kan zo maar 6 (cl) zijn, terwijl 3SA down is.
1 (cl) lijkt me de minste van alle kwaden.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Een eenvoudige, voor tussendoor

Post by Erik »

Willem Wombat wrote:Eerlijk gezegd had ik nog net iets meer unanimiteit verwacht op dit forum.
Unanimiteit? Op dit forum? Volgens mij is dat tot KJ's recente post "Doubletje waard" hier nog nooit voorgekomen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply