Rara wat heeft partner....

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Rara wat heeft partner....

Post by Floris »

Eveneens van de clubavond met mijn 'oom to be'.
Paren. Niemand kwets.

Vxx
xx
xx
AVBxxx


(1 (ha) ) - pas - (2 (ha) ) - pas
(pas) - 2 (sp) - (pas) - ??

Uiteraard pas je, (toch?). Maar wat voor hand verwacht je bij maat?
User avatar
Tijntje
Posts: 526
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: Rara wat heeft partner....

Post by Tijntje »

Een 4-3-5-1 met ongeveer nijn-eleven punten.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Rara wat heeft partner....

Post by K-J »

Als mijn toekomstige oom 2 (sp) heeft geboden heeft 'ie er zeker 5 en waarschijnlijk een 5-3-3-2 verdeling met ongeveer 8/9 punten. Natuurlijk moet je nu passen vanwege het mogelijk ex-oom-to-be syndroom.
Als mijn potentiële schoonneef 2 (sp) geboden heeft, heeft 'ie er in ieder geval minder dan 5 en vind ik de hand die Martijn aangeeft al wel een extreem maximum. Ik verwacht eigenlijk eerder een 4-3-4-2 met een puntje of 8/9. Aangezien ik al helemaal gek ben geworden van al die biedingen van dat jonkie tegenover me, bied ik nu 3 (cl) . Dat maakt helaas, waardoor dat joch het weer niet afleert.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Rara wat heeft partner....

Post by Erik »

Iets

In elk geval genoeg voor ons om te passen. Goeie poging van maat om 2 (ha) niet te laten spelen, dat mag op alles
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Rara wat heeft partner....

Post by frank »

Ik start ruiten. Oh wacht, ik mag niet starten tegen 3 harten. Dan zal het gaan om welke kleur ik moet terugkomen na een klaverstart. Ik verwacht inderdaad korte klaveren met een 4-kaart of lelijke 5-kaart schoppen maar of ik klaver doorspeel of ruiten switch hangt van de dummy af.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Rara wat heeft partner....

Post by Roelf »

ik ben eens de "expertaanpak" tegengekomen dat 2 (sp) hier een vierkaart is: bv 4-3-4-2
en doublet in plaats daarvan een driekaart (sp), bv: 3-2-4-4.

Dus al je beiden jezelf als expert beschouwt, je maat als expert beschouwt, en denkt dat je maat jou als expert beschouwt.....
dan bied je nu 3 (cl) , want de 4-3 fit lijkt slecht speelbaar en de (cl) in een (sp) contract moeilijk te benutten.

Maar misschien meer waarschijnlijk dat je maat gewoon in de 1e biedronde zat te suffen dan heeft hij gewoon een volgbod in de herkansing. :)
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Rara wat heeft partner....

Post by Floris »

oplossing:

ik was in dit geval de partner. en ik was er vanuit gegaan dat dit standaard is. ik had:

(sp) HBTx
(ha) Axx
(di) Vxxx
(cl) xx

Mijn partner paste in de gegeven situatie (was goed!). helaas vond hij het nodig om na pas - (dbl) - pas - (3 (di) ) nu 3 (sp) te bieden (niet goed!).
Post Reply