lekker precisie...

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

lekker precisie...

Post by Floris »

Ons onvolprezen biedsysteem bracht ons gisteren weer eens in moeilijkheden. En omdat ik weet dat velen daarvan genieten, deel ik dat uiteraard met jullie:

je hebt (4t; wel tegen niet):

(sp) HBT6
(ha) AT852
(di) -
(cl) V976


het bieden ontwikkelt zich aldus:
1 (cl) - (1 (di) ) - Dbl - (4 (di) )
4 (sp) - (5 (di) ) - ??

het bieden vergt enige uitleg: 1 (cl) was 16+, iedere verdeling. Dbl toonde een 8+ punten met 4+ (ha) , mogelijk canapé. Het moest het begin worden van een mooie relaysessie, maar zo ver kwam het niet toen links flauw 4 (di) bood. 4 (sp) was nu gewoon om te spelen (dbl zou take-out zijn geweest). maar wat nu te doen over 5 (di) ?
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: lekker precisie...

Post by K-J »

Ik vind dat ik teveel heb voor 5 (sp) en vooral die renonce ruiten voelt erg lekker. Ik zou 6 (di) bieden, dat zal toch wel schoppenfit en een renonce ruiten zijn.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: lekker precisie...

Post by Erik »

Kun je niet passen (forcing, ik wil verder) en als maat doubleert (hij wil niet verder) 5 (sp) (ik was te sterk voor direct 5 (sp)) bieden?. Zo zou ik het proberen aan te pakken.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: lekker precisie...

Post by Floris »

Dit spel was een ramp.

ik heb sterk overwogen om 6 (di) te bieden, maar omdat ik ook wist dat maat onder druk stond besloot ik tot een (te?) laffe 6 (sp) .

Helaas was dat al te hoog, en werd het vlot gedoubleerd door rechts, die (cl) AH cashte voor -1.

het hele spel:


----------- (sp) HBT6
----------- (ha) AT852
----------- (di) -
----------- (cl) V976
(sp) V9 ------------- (sp) 2
(ha) 93 ------------- (ha) V76
(di) VT7532 ------- (di) B9864
(cl) AH2 ----------- (cl) T853
----------- (sp) A87543
----------- (ha) HB4
----------- (di) AH
----------- (cl) B4

met -200, was de gifbeker nog niet leeg. Aan de andere tafel boden Jan en Wim mee tot 6 (di) , en daar had Zuid natuurlijk zijn rode kaartje voor opgepoetst: -1100... -16 impen...
Post Reply