Ga je het deelscoregevecht aan?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Ga je het deelscoregevecht aan?

Post by K-J »

4tallen, 2e divisie

(sp) V97
(ha) 10
(di) 108532
(cl) AHB5

Allen kwetsbaar.
In de eerste hand vind je dit geen opening waard en je past. Nu gaat het verder pas - pas - 1 (ha) .
Ga je met dubbel het deelscoregevecht aan of ontbreekt daarvoor de vierkaart schoppen?
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Ga je het deelscoregevecht aan?

Post by Martin »

Ik vind de hand niet echt mooi, geen 4krt (sp), de 5-krt is matig. Ik pas nog een rondje. Als het uitsterft in 2 (ha) doe ik misschien nog wel wat.
Ik ben ook bang dat bieden de tegenpartij helpt in het afspel en het partner niet helpt bij het vinden van de start.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Ga je het deelscoregevecht aan?

Post by Floris »

1SA

Nu ik voorgepast ben is dat een soort take-out dubbel, georiënteerd op de lages. Ik houd van bieden. Misschien is t technisch beter om te passen, maar ik heb mn handje nu iig in een keer verteld. Voelt prettig.
wouterf

Re: Ga je het deelscoregevecht aan?

Post by wouterf »

Ik ben het denk ik met Floris eens, 1Sa moet hier toch wel iets voor de lage kleuren zijn? Of is het raptor, 4krt hoog 5 krt laag?
Met 1Sa als lages bied ik dit, dan is mn hand in elk geval in 1 keer verteld, maat heeft geen sch gevolgd dus die kleur lijkt het niet te zijn. Als 1Sa iets anders is afgesproken, dan pas ik maar.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Ga je het deelscoregevecht aan?

Post by K-J »

Ik voelde me goed en dacht dat dubbel niet fout zou kunnen aflopen. Vlammend rubbel achter me, partner natuurlijk 1 (sp) en na pas pas een knallend dubbel achter me. Ai, toch in iets vies getrapt:

............... (sp) V97
............... (ha) 10
............... (di)108532
............... (cl) AHB5
(sp) B3............................. (sp) AH1052
(ha) HV975........................ (ha) A4
(di) AH7........................... (di) 964
(cl) 432............................ (cl) 986
............... (sp) 864
............... (ha) B8632
............... (di) VB
............... (cl) V107

OW kunnen met perfect tegenspel 1 (sp) op twee slagen houden. Kwetsbaar is dat -1400, best wel duur voor een balancing. Maar KJ kwam van geluk onder de tram want west besloot ons meer te geloven dan haar partner en liep uit het doublet, waarna de tegenpartij suf hun deelscore haalde voor een wash.
Ook 2 (cl) gaat gedubbeld al voor -500, maar dat kan je nog enigszins verdedigen, want de tegenpartij kan 3SA en 4 (sp) maken. Maar de moraal van het verhaal is dat kwetsbaar passen met deze brakke hand waarschijnlijk toch wel het beste is.
Post Reply