De tegenpartij knoopt je partner op

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

De tegenpartij knoopt je partner op

Post by K-J »

4-tallen, 2e divisie

niet kwetsbaar tegen wel

(sp) B1095
(ha) VB32
(di) HV62
(cl) 3

Je begint de bieding met een pas, achter je wordt 1 (sp) geopend en partner volgt (weinig verrassend) met 2 (cl) . Na tweemaal pas houdt de openaar open met dubbel en na tweemaal pas ben jij aan de beurt.
Wat doe je?
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: De tegenpartij knoopt je partner op

Post by Martin »

Ik twijfel tussen pas en XX. Dit hangt ook een beetje af van het tafelgevoel (en of je raptor speelt).
Mijn gevoel is dat maat vaak 6 (cl) en 2 (sp) zal hebben, dat maakt de kans op een fit in een rode kleur niet heel groot, aan de andere kant speelt de 4-3 fit misschien wel beter dan de 6-1 fit met de troeven scheef.
Ik denk dat ik de tegenstanders maar geloof en redoubleer, maar niet van harte.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: De tegenpartij knoopt je partner op

Post by Floris »

Ik ook XX

Het principe van 'altijd rennen' (vrij naar Tim Verbeek). Ik verwacht dat een rode kleur minder slecht speelt dan klaveren.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 852
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: De tegenpartij knoopt je partner op

Post by Gary McAlley »

Volgens mij heeft dit weinig met partner vertrouwen te maken. Bij een normaal volgbod zonder iets anders zou hij altijd passen. Dus ik ga op zoek naar een betere kleur met XX.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: De tegenpartij knoopt je partner op

Post by frank »

Als ik zou weten dat ze tegen 2 rood (cl) A en (cl) na zouden spelen, dan zou ik zeker naar 2 rood gaan. Dan heeft maat namelijk punten in mijn kleuren. Laat ze maar een klaver troeven aan de lange kant, dan ga ik daarna schoppen troeven aan de korte. Ik vrees echter dat ze in de 2e divisie wel kunnen tegenspelen en gewoon met troef starten. In dat geval kan het een echt bloedbad worden dus ik probeer de schade te beperken door te passen.
Post Reply