Kom je er in? deel 2

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1443
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Kom je er in? deel 2

Post by K-J »

2e divisie, 4-tallen
kwetsbaar tegen niet.

(sp) AB1073
(ha) 9
(di) VB9
(cl) 8742

Tegenpartij biedt 1 (ha) - 2 (ha). Kom je erin met 2 (sp) ?
roeld

Re: Kom je er in? deel 2

Post by roeld »

Oei, moeilijk! Ik denk met deze kwetsbaarheid niet. Mochten we moeten balancen, dan kan maat dat vermoedelijk ook na pas-pas. We hebben wel 3 plaatsen om te spelen natuurlijk (ook al zal het beste contract vaak 2 (sp) zijn en bereiken we dat niet meer).
Daar staat tegenover dat uitnemen/redden met deze kwetsbaarheid niet vaak zal voorkomen en dat ik niet zo zeker ben dat ik met deze hand maat uberhaupt op dat idee moet gaan brengen (denk dat we toch wel erg veel losers hebben).
Maar doorslaggevend is denk ik dat dbl hier voor opener straf is. Dat vind ik toch wel erg link worden.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Kom je er in? deel 2

Post by Floris »

Eens met Roelf.

Vooral de kwetsbaarheid en de speelvorm overtuigen mij van pas.
User avatar
Martin
Posts: 573
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Kom je er in? deel 2

Post by Martin »

Nee, als ik voorgepast was zou ik nog wat kunnen doen, maar zelfs dan is het avontuurlijk. Als ik nu bied is het risico veel te groot dat ik zometeen 2 down ga in 4 (sp)! omdat maar een opening had met 3 schoppens mee.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Kom je er in? deel 2

Post by Erik »

Het klinkt allemaal vast verstandig wat ze zeggen, maar bij mij aan tafel ligt 2 (sp) er allang.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1443
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Kom je er in? deel 2

Post by K-J »

Ik vind deze lastig, jij hebt de korte harten, dus jij bent degene die erin moet komen om de deelscore te bevechten, maar ja, gaat het wel om een deelscore?
In dit geval wel, partner heeft een opening, maar geen infodubbel en ook geen kwetsbaar volgbod. En jawel, 2 (ha) en 2 (sp) maken allebei.
Of één zo'n spel nu aangeeft dat je er met dit soort kaarten toch beter in kan komen waag ik echter te betwijfelen. Maar het kostte ons wel 6 impen.
User avatar
nijn11
Posts: 721
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Kom je er in? deel 2

Post by nijn11 »

Marty Bergen (en maatje Larry Cohen) zou het over OBAR-BIDS hebben - Opponents Bid And Raise: Balance In Direct Seat. Ziehttp://www.bridgehands.com/O/OBAR_BIDS.htm
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply