Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by K-J »

2e divisie, 4-tallen
niemand kwetsbaar

(sp) V9
(ha) A1053
(di) A
(cl) AHV762

Iedereen is vervelend voor je want je bent pas aan de beurt na 1 (sp) - 3 (di) (zwak) - 4 (sp) .
Wat bied je?
roeld

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by roeld »

Doublet. Zekere plus meenemen. Ik lead (cl) K, want ik acht het nog relatief waarschijnlijk dat maat kort is in klavers. Mocht het slem zijn, dan haal ik dat niet meer na al die preempts, maar daarvoor bestaan ze ook. Maar zelfs het 5-niveau vind ik een te grote gok.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by Floris »

Eens met Roelfs doublet, niet met de start.

Die zorgt er namelijk voor dat de tegenpartij mag kiezen of ze klavers verbiedt, verplicht, of de start accepteert.

Maat laten starten lijkt beter. 8-)
roeld

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by roeld »

Floris wrote:Eens met Roelfs doublet, niet met de start.

Die zorgt er namelijk voor dat de tegenpartij mag kiezen of ze klavers verbiedt, verplicht, of de start accepteert.

Maat laten starten lijkt beter. 8-)
Oja oeps! Haha. Maakstartje?
User avatar
Martin
Posts: 572
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by Martin »

Ik dubbel ook, het zal vast een keer gemaakt worden, maar de kans dat het down gaat lijkt me groter en ik verwacht dat dubbelen gemiddeld meer impen oplevert dan het kost.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
wouterf

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by wouterf »

Welke leeftijd heeft de 3 (di) bieder in kwestie? lichamelijk en geestelijk graag. Mijn vorige sessie met KJ kreeg ik sch aas en AVBxxx in dummy (volgens mij had ik voorgepast maar niet zeker). In dat geval missen we nu 6. Aangezien ik zoveel heb en er al geopend is zal 3 (di) nu wel zwakker zijn. Tja dbl dan maar. Sinds wanneer is dit forum zo unaniem?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by Erik »

Tja, ik heb veel pogingen ondernomen om een unaniem forum te verijdelen, maar nu wordt het lastig. Ik ga dus ook doubleren, behalve als ik tegenover Patrick zit en hij in zijn oma stemming is. Dan biedt ik 6 (di).
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by K-J »

Het biedverloop was aan beide tafels hetzelfde. Aan de ene tafel zit je tegenover Peter van de Linden (Star 3) en aan de andere tafel zit je tegenover Obelix (Dombo)
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by K-J »

Het laatste spel tegen gedoodverfde kampioenskandidaat Star 3.
Kan maat de volgende kaart hebben met zijn 3 (di) volg op 1 (sp) opening (niemand kwetsbaar)?

(sp) 6
(ha) 72
(di) 10765432
(cl) 1083

Aan beide tafels vonden de westspelers dit een 3 (di) volg :o
Wim doubleerde daarna 4 (sp), terwijl Alex van Reenen 5 (cl) probeerde. Zo lag het spel:


............... (sp) 6
............... (ha) 72
............... (di) 10765432
............... (cl) 1083
(sp) AHB107...................... (sp) 85432
(ha) HB984........................ (ha) V6
(di) B8............................ (di) HV9
(cl) B.............................. (cl) 954
............... (sp) V9
............... (ha) A1053
............... (di) A
............... (cl) AHV762

4 (sp) gaat niet down.5 (cl) lijkt dus een goede uitnemer. En werd helemaal de jackpot toen KJ nog 5 (sp) bood over 5 (cl) . Dat kan vrij soepel down, maar nu kreeg noord toch wat natte voeten met zijn puntloze hand, dus bood hij 6 (cl) over 5 (sp) ! heen. Dat ging na wat ongelukkig afspel maar liefst 3 down.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Preëmpten graag afschaffen! deel tig

Post by K-J »

willemm wrote:4 (sp) ging gedubbeld met een overslag neem ik aan? of werd er klaver gestart?
4 (sp) gedubbeld ging precies contract na ruitenstart, (cl) H (oneven aantal bij maat), (ha) A (afsignaal bij maat) en een diepe zucht: heeft 'ie nou echt helemaal niks :(
-590 tegenover onze +500, dus een verlies van 3 impjes.
Post Reply