Negatief doublet of 2s?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Negatief doublet of 2s?

Post by Floris »

4t, allen kwets, tegenstanders zijn niveau 2e divisie.

(sp) ABxxxx
(ha) x
(di) BTx
(cl) Hxx

1 (ha) - (2 (di) ) - ??
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Negatief doublet of 2s?

Post by Erik »

Ik kan met Hugo lekker 2 (sp) bieden. 8-11
Speel ik echter met Jan (en dus 2 (sp) als 10+), dan doubleer ik eerst om daarna schoppen te bieden. Dat belooft lange schoppens met 7-9 punten.
Er zit echt geen overwaarde in deze hand.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
dirk
Posts: 76
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Negatief doublet of 2s?

Post by dirk »

Dbl en daarna schoppen bieden: minder dan 10 punten en lange schoppen. Als maat iets van steun heeft, gaan we dan wel herwaarderen, tot die tijd vind ik mijn ruitenbezit niet zo fijn. Ik twijfel meer wat ik doe als na mijn dbl links 3 (di) biedt en maat en rho passen. Ik denk pas.
Last edited by dirk on 19 Feb 2016, 13:03, edited 1 time in total.
User avatar
Martin
Posts: 573
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Negatief doublet of 2s?

Post by Martin »

@Dirk: Als na je dbl links 3 (di) biedt en maat en rho passen, dan vind ik dat je nu 3 (sp) moet bieden. Het is niet risicoloos, maar het lijkt erop dat maat korte (di)'s heeft, dus de kans op een doubleton (sp) of meer lijkt me groot. Het is nog zomaar 4 (sp) voor je, of een dubbele deelscoreswing.
Geef maat
(sp) Vx
(ha) HBxxxx
(di) Vx
(cl) Axx
Toch niet echt een fraaie kaart in dit biedverloop, en zelfs dan heb je een goede kans om 3 (sp) te maken
(1 (sp)-verliezer, 1 (ha)-verliezer, 2 (di)-verliezers) en als winners: 5 (sp)-slagen, 1 (ha), 1 (di) en 2 (cl).

Tegenover een geschikt minimum, bijv.
(sp) Hxx
(ha) Axxxx
(di) x
(cl) Axxx
is het een prima manche.


Biedtechnisch is het interessant, als je geen negative freebid speelt, (dus direct 2 (sp) is 10+), of deze kaart geschikt is voor een direct 3 (sp)-bod? Ik denk het zelf wel.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Negatief doublet of 2s?

Post by Floris »

helaas, heb ik geen spelverdeling bij dit probleem

ook helaas: mijn 2 (sp) belooft 10+

ik doubleerde dus, en over de 2 (ha) van mijn maat bood ik 2 (sp) (daarmee pogende deze kaart aan te geven). Maat had een 14 punter, en we miste een scherpe manche. Aan de andere tafel werd hiermee wel een 10+ 2 (sp) geboden, waarna de manche soepel bereikt werd...
Post Reply