from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (1)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (1)

Post by Floris »

Paren, kwets tegen niet:

(sp) AVT72
(ha) 3
(di) V98754
(cl) 6

2 (sp) * - (3 (cl) ) - 3 (sp) * - (4 (cl) )
??

* Je speelt Muiderberg (verplicht, want daar ben je geboren), en de 3 (sp) van maat is uiteraard niet inviterend.
wouterf

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by wouterf »

Waarom window farmer? glazen boer. Als je het moeilijk wilt maken maak het dan duits, frans etc.
Hmm diamond farmer klinkt simpeler

Anyway ik pas vrij makkelijk, preempt niet 2x verkopen. Als je nu 4 (di) of 4 (sp) bied dan had je imo geen muiderberg moeten openen maar het als 2 kleurenspel later moeten bieden.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Erik »

Pas. Wat zou je willen bieden dan? 4 (di) zorgt ervoor dat maat ruiten gaat starten. 4 (sp)? zie commentaar Wouter. Bovendien krijgt maat daar nog de kans voor. Als ze naar 6 (cl) gaan hoop je dat ze te hoog zitten en als ze naar 5 (cl) gaan geniet je van de procenten die binnenstromen omdat de rest van het veld in 3NT zit.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by K-J »

Ik bied 4 (di) om m'n 6-5 aan te geven, dan kan partner de juiste beslissing nemen over 5 (cl) .
Natuurlijk mag je je preempt niet 2x verkopen, maar op elke regel zijn er uitzonderingen.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 850
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Gary McAlley »

4 (di) , six-five etc.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by frank »

Ik ga mee met de redenatie van Erik, pas. Kwets tegen niet heeft maat helemaal geen beslissing over 5 (cl) , dat is een verplichte pas. De enige die wat aan deze info heeft zijn de buren. En of 4 laag forcing is, is zelfs op het hoogste nivo vaak slecht afgesproken, laat ze het maar uitzoeken.
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Roelf »

pas
geen reden om van het preempt principe af te wijken: kwetsbaarheid ongunstig, en maat gemarkeerd met (ha) lengte nu ops daar geen fit hebben.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: from the semi-final of the Window Farmer Tournament... (

Post by Floris »

Floris wrote:Paren, kwets tegen niet:

(sp) AVT72
(ha) 3
(di) V98754
(cl) 6

2 (sp) * - (3 (cl) ) - 3 (sp) * - (4 (cl) )
??

* Je speelt Muiderberg (verplicht, want daar ben je geboren), en de 3 (sp) van maat is uiteraard niet inviterend.

paren, Z/OW

-------------- (sp) 84
-------------- (ha) AV62
-------------- (di) 3
-------------- (cl) HVT982
(sp) AVT72------------ (sp) HB9
(ha) 3------------------ (ha) HBT987
(di) V98754------------ (di) HB
(cl) 6------------------- (cl) B7
-------------- (sp) 653
-------------- (ha) 54
-------------- (di) AT62
-------------- (cl) A543

(pas) - 2 (sp) * - (3 (cl) ) - 3 (sp)
(4 (cl) ) - pas - (pas) - Dbl
(pas) - 4 (sp) - (5 (cl) ) - Dbl
a.p.


Ik heb voor de Nederlandse symbolen gekozen anders staat er bij Oost overal "KJ" en dat staat zo akelig ;)

bij ons paste de Dunne dus. Echter, de Dikke wilde de score beschermen (onze kwetsbare preempts in de 2e hand stellen wel wat voor, en vanuit Oost is het nu nog best denkbaar dat veel paren 3 (sp) mogen spelen en maken) en doubleerde hebberig (4 (cl) maakt). Gelukkig besloot Frits in 2e instantie nu wel 4 (sp) te bieden (gaat down), waarna NZ toch nog uitnamen 8-) . +100 was 69%

ik vroeg me na het spel af of je met zo'n extra verdeling mag zondigen tegen de regel "preempt slechts 1x verkopen". ik ben er nog niet uit. en hier op het forum lijkt het ook 50-50...
Post Reply