Lichte opening?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
wouterf

Lichte opening?

Post by wouterf »

Tijdens de Patton van HOK raap je de volgende "ahum" opening op

Patton, Nk tegen Kw, 1e hand
(sp) xx
(ha) AVJxxx
(di) xx
(cl) Hxx
Aangezien deze hand veels te sterk is voor de zwakke 2 en te balanced voor 3 besluit je hem met 1 (ha) te openen.

Het bieden gaat
1 (ha) -(3 (di))- 4 (di) -(dbl) -?
4 (di) stelt hartens vast en vanaf lichte SI, niet 100% ruiten cue
Ik neem aan dat iedereen zo snel mogelijk afzwaait

Vervolgens gaat het
1 (ha) -(3 (di) )-4 (di) -(dbl) -4 (ha) - (pas)- 4 (sp) -?
Wat nu? Wat belooft maat nu precies?
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Lichte opening?

Post by Martin »

maat heeft sleminteresse met (ha)'s mee, zelfs tegenover een brak minimum, aangezien je met milde interesse op 4 (di) gedubbeld had kunnen passen. Ik heb geen idee wat maat heeft, maar ik heb voor mijn bieden nu geen slechte kaart. Ik doe mee met 5 (cl), maar ik ga niet zelf over 5 (ha) heen aangezien ik de (di)'s niet stop.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Lichte opening?

Post by Erik »

Rechts lijkt tophonneur-klein te tonen. De ruitens zitten dus 7222. Maat kan dat dan ook zien en belooft nu met zijn 4 (sp), (di)A en (sp)AHV waar hij verwacht een ruiten op te kunnen discarden. Er zal een klaverenlek zijn waar hij bang voor is. Hij moet dus iets hebben als:
AHVxx
Hxx
Ax
Vx (xx kan ook?)
Het kan niet veel anders zijn. 6 (ha) is met (cl)Vx koud en met (cl)xx afhankelijk van het goed zitten van (cl)A.
Goed genoeg om in 6 (ha) te willen zitten. 5 (cl) bieden is dan zinloos, dus biedt ik maar meteen 6 (ha), dat gaat maat na mijn 5 (cl) per slot van rekening ook bieden.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
wouterf

Re: Lichte opening?

Post by wouterf »

Niet heel veel reacties, maar wel mooi dat de meeste het goed doen.
Maat had uiteraard de ideale kaart

(sp) AHx
(ha) Hxx
(di) x
(sp) AVJxxx

Aan tafel was ik een beetje geschrokken van het geweld na mijn opening, en had al 5 (ha) op tafel gelegd voordat ik besefte hoe mooi mijn hand eigenlijk wel niet is. Ging simpel +1 na (di) start.
Aan de andere tafel werd er met 3 (ha) geopend, waarna 6 niet meer te vinden was.
Post Reply