5-niveau en het vertrouwen van maat

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
roeld

5-niveau en het vertrouwen van maat

Post by roeld »

Gisteravond, butler, niet tegen wel

je hebt
(sp) JT98xxx
(ha) KJxx
(di) x
(cl) x

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik de eerste fout maak door in 1e hand te passen. Dat had gewoon 4 (sp) moeten zijn. Dat wetende, gaat het bieden als volgt verder

pas (?) - (pas) - 1 (sp) (!) - (2 (di) )
4 (sp) - (5 (cl) ) - dbl - (pas)
?

Wat nu?
1) Pas: 5-niveau is van de tegenstanders, met 4 (sp) heb ik mijn hand vanuit verdedigend opzicht volledig verteld of
2) bieden: maat dubbelt een kwetsbare uitnemer zonder dat er sprake is van forcing pas en zal best nog een beul kunnen/moeten hebben. Met Axxxx Ax en nog een A is het zelfs 6, niet dat we daar nog makkelijk achter gaan komen. Maat kan niet weten dat mijn hand zo offensief is
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: 5-niveau en het vertrouwen van maat

Post by Floris »

Hum... De eerste pas is door de kwetsbaarheid ook niet mijn keuze, maar om het nou echt als 'fout' te bestempelen....

Ik doe nog 5 (sp) , 12 troeven samen is niet niks. Maat is nog niet op de hoogte van die wetenschap, en rekent zich zodoende onterecht rijk met (sp) A.

6 (sp) lijkt me toch tegen de kansen in, gezien het biedverloop. Dus hierna blijf ik passen. We gaan het zien...
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: 5-niveau en het vertrouwen van maat

Post by frank »

Ik bied ook nog 5 (sp) . Dat heeft niks met vertrouwen te maken, ik doe gewoon het bod waarvan ik denk dat het het beste is.

Wel een raar 5 (cl) bod van iemand zonder opening dus die zal wel een klaver preempt met hartens ernaast hebben. Wordt het allemaal niet mooier van maar de hand is te extreem om nu te passen.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: 5-niveau en het vertrouwen van maat

Post by nijn11 »

Maat heeft een 18punts 5-2-3-3 of zo - waarvan al minimaal vijf punten in de schoppen zitten. (sp) AHVxx heeft-ie niet, tenzij met (cl) AHx(x) - maar ook dan het is dubbel wat raar.

De andere kant van het spectrum is HVxxx, Ax, Axx, Axx - en dan is het 6 (sp) . Sterker nog: met (sp) Avxxx is het 7.

5 (sp) vind ik wat labbekakkerig, niet tegen wel. De keus gaat voor mij tussen passen of 6 (sp) bieden - en gezien allerlei verkeerde-minor-start varianten kies ik voor 6 (sp)
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
wouterf

Re: 5-niveau en het vertrouwen van maat

Post by wouterf »

Zou wel 5 (sp) bieden
Maat zal wel (sp) Aas en iets van (cl) AV of (cl) A met (di) A/HV hebben.
Probleem is dat jij kan zien dat (sp) A geen slag is, gezien de minimaal 12krts fit. Je hebt 2 volle schoppens meer dan belooft. 5 (cl) kan dus best nog maken, of gaat max 1 down terwijl 5 (sp) ook niet veel down zal gaan. Kosten zijn minimaal als het fout is.
Post Reply