Subforum voorstel

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Kees

Subforum voorstel

Post by Kees »

Ik zie dat er nergens ruimte is voor systeembouwen.
Het forum "Bieden" lijkt de meest geschikte kandidaat om systemen en conventies onder te brengen.
Hierbij valt te denken aan het beschrijven van een conventie (gezien de huidige posts is kickback een prima eerste kandidaat) en het beschrijven van systemen.
Wat me niet goed lijkt is om een volledig systeem in het forum te plempen, maar een goede beschrijving met misschien een link naar een volledige beschrijving is niet slecht.
Als ideeën voor systeembeschrijving:

A) Hoe verder na een 1 Ha/Sch-opening bij partner
B) Hoe verder na een 1/2 SA-opening bij partner
C) Vierde Kleur en vergelijkbare technieken (Checkback/Wolf/Transfers/XYZ/etc)
D) Antwoordenopbouw na een sterke klaver/ruiten opening
E) Hoe verder na een doublet bij partner
F) ....

Ik kan me voorstellen dat er in het begin veel gepost gaat worden op sommige onderwerpen. Het is niet de bedoeling om uit te leggen waarom jouw voorstel zo veel beter is dan alle andere voorstellen. Wat wel prettig is: een korte beschrijving, een paar voorbeeldhanden die goed uitpakken voor de beschreven conventie, een voorbeeldhand die slecht valt in het systeem en een handje die daar tussenin ligt. Wellicht wat veel gevraagd, maar ik denk dat het fijn zou zijn als op de lange termijn in elk onderwerp een ruime beschrijving aan mogelijkheden is, met voorbeelden en met een moeilijkheidsgraad. Op deze manier kunnen spelers die verder willen dan "boekje 1&2" (wat voor boekjes dat ook moge zijn)(en ik neem hier aan dat dit een correcte aanvoegende wijs is) door dit subforum kunnen bladeren en op eenvoudige wijze kunnen vinden wat er gedaan kan worden om hun systeem verder te bouwen en wat de consequenties zijn.
Dit betekent natuurlijk dat er na verloop van tijd een reorganisatie in een onderwerp moet plaatsvinden zodat een conventie toegankelijk blijft, daar hebben we het later wel over.

Dus om te beginnen: Kickback en ik denk dat we dat het beste onder de algemene rubriek azenvragen kunnen plaatsen...
Post Reply