een joekel

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

een joekel

Post by Floris »

Als 'slapend' lid van Dombo 2, blijf ik graag op de hoogte van de verrichtingen van mijn team in de viertallencompetitie. Gisteravond kwam deze joekel voorbij:

(sp) AHVBxx
(ha) -
(di) AHVxx
(cl) xx

en voor je neus gaat het

a). (2 (di) *) - pas - (2 (ha) **) - ??
b). (2 (di) *) - pas - (2 (sp) **) - ??
* Multi
** Pass or Correct

situatie a was de praktijk, situatie b een hypothetisch (maar zeker niet onrealistisch) scenario. Wat zou je in welke situatie nu doen?
User avatar
Tijntje
Posts: 523
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Re: een joekel

Post by Tijntje »

In beide gevallen 4 (di) Leaping Michaels: 5+ ruiten en een 5+kaart hoog, forcing.
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: een joekel

Post by Floris »

Tijntje wrote:In beide gevallen 4 (di) Leaping Michaels: 5+ ruiten en een 5+kaart hoog, forcing.
Leuk en aardig allemaal, maar hoe ga je dan verder? Lijkt me nog niet zo makkelijk als de hoge kleur onbekend is...
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: een joekel

Post by Erik »

Ik zou ook in beide gevallen voor de wereldconventie kiezen. Als maat de ruitens steunt dan 6 (di) en in elk ander geval 6 (sp) . 7 bieden zet ik na dit begin voorl0pig uit mijn hoofd. Eerst maar eens zien of we op 6 niveau het juiste contract kunnen bereiken.

Overigens als het gaat
(2 (di)) - pas - (2 (sp)) - 4 (di)
(pas) - 4 (ha) - (pas) - ??
Dan zou ik wel eens kunnen volstaan met 4 (sp). Dat er over 4 (di) geen 4 (ha) geboden wordt vind ik misschien wel verdacht. Aan de andere kant, mijzelf kennende, vind ik dat pas verdacht nadat ik 6 (sp) geboden heb.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: een joekel

Post by Floris »

Erik wrote: Dat er over 4 (di) geen 4 (ha) geboden wordt vind ik misschien wel verdacht. Aan de andere kant, mijzelf kennende, vind ik dat pas verdacht nadat ik 6 (sp) geboden heb.
Waarom is dat verdacht? Is het zo standaard dat de multiër zijn 6-krt nogmaals in de aanbieding gaat doen op 4-niveau? Lijkt mij van niet...
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: een joekel

Post by dirk »

Eens met Erik ook.

En na een 2 (sp) antwoord op de Multi zou ik zelfs niet heel vreemd hebben opgekeken van een 5 (ha) over 4 (di) : een lekkere "Succes oppies met jullie verdere afwegingen."
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: een joekel

Post by K-J »

Ik speel geen wereldconventie en ben daar blij mee.
Zojuist op een vorig probleem 6 (ha) geknald, nu knal ik 6 (sp) . Laat ze maar fijn uitzoeken dat ze (cl) AH kunnen oprapen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: een joekel

Post by Floris »

K-J wrote:Laat ze maar fijn uitzoeken dat ze (cl) AH kunnen oprapen.
ok... Stel ze beginnen NIET met (cl) AH, heb je dan 12 slagen?
wouterf

Re: een joekel

Post by wouterf »

zucht, eens met mn partner :roll:

4 (di) en vervolgens 5 (sp) geeft volgens mij gewoon keihard aan: Maat ik heb 11 slagen in de gepunte kleuren, heb jij er eentje extra.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: een joekel

Post by K-J »

wouterf wrote:zucht, eens met mn partner :roll:

4 (di) en vervolgens 5 (sp) geeft volgens mij gewoon keihard aan: Maat ik heb 11 slagen in de gepunte kleuren, heb jij er eentje extra.
Maar hoe weet maat dat (ha) A geen slag is?
En je hebt de tegenpartij ondertussen wel meer richting een klaverstart gepraat.
Post Reply