Biedproblemen op Madeira (6)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Biedproblemen op Madeira (6)

Post by Erik »

We spelen inmiddels viertallen en niemand kwets en een eeuwenoude biednachtmerrie komt langs.

(sp) B965
(ha) V74
(di) 842
(cl) T64

Je legt, omdat je nu eenmaal moet beginnen, snel een pas op tafel hoopt natuurlijk nooit meer mee te doen aan het bieden. Maar tot je afgrijzen gaat het weer eens.
pas - (1 (sp)) - dbl (pas)
??

Gesloten kamer, dus geen kibitzers die je de kaarten in zijn handen kan drukken en je mag nu zelf de verkeerde beslissing nemen. Succes. Je enige troost: niemand is kwetsbaar
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Biedproblemen op Madeira (6)

Post by K-J »

Ik zou ook snel 2 (cl) bieden en daarna alvast wat paskaartjes uit m'n biedbak pakken om duidelijk te maken aan maat dat 'ie van mij geen bieding meer kan verwachten.
Last edited by K-J on 13 Nov 2016, 21:10, edited 1 time in total.
wouterf

Re: Biedproblemen op Madeira (6)

Post by wouterf »

2 (cl) , maar uiteraard niet met alvast wat paskaartjes maar gewoon met vol vertrouwen een pokerface opzetten en bidden dat maat wat meeheeft of 1 van de rooies gaat bieden
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Biedproblemen op Madeira (6)

Post by Floris »

ik ook 2 (cl) . Naast dat maat op laag niveau zijn eventuele sterke kleur kan bieden, is dit ook het meest flexibel als ik mijn tegenstander alvast wat RODE kaartjes uit zijn bakje zie halen....
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Biedproblemen op Madeira (6)

Post by Erik »

Ook ik had verwacht dat met een 4333 2 (cl) geboden zou worden. Met:

(sp) V3
(ha) AH9
(di) AH93
(cl) AH83

Zag ik nog veel kansen met een paar punten bij maat (2 vrouwen bijvoorbeeld) 4 (ha) in de 4-3 fit te kunnen maken. Voor 3NT leek me meer nodig. We eindigden dus in 4 (ha) in de 3-3 fit. Geen succes. :(
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Biedproblemen op Madeira (6)

Post by K-J »

Wat is er mis met 2 (sp) op het 2 (ha) bod van partner? Dan kan je nog alle kanten uit. Als partner daarop sans biedt, zou ik voor 3Sa opteren i.p.v. 4 (ha) . Lijkt me dan een veel kansrijker contract.
Neem de hand die partner nu heeft en geef partner een vierkaart harten i.p.v. één van de driekaarten laag. Dan wil je toch nog steeds liever in 3SA dan in 4 (ha) zitten.
Post Reply