Biedproblemen op Madeira (8)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Biedproblemen op Madeira (8)

Post by Erik »

(sp) AB764
(ha) 5
(di) AB9832
(cl) 4

Altijd een leuke hand om op te pakken. Je bent ook nog eens niet kwetsbaar tegen wel en als rechts aftrapt met 1 (ha), dan is 2 (ha) (upper) snel geboden. Na een pas legt maat een uiterst voorzichtige 3 (di) op tafel en links biedt 3 (ha). Nu mag jij? Heb je nog iets te vertellen?

In de praktijk werd nu gepast. Rechts biedt 4 (ha) en na 2 passen komt het bieden terug naar jou. Laat je 4 (ha) spelen?
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1440
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Biedproblemen op Madeira (8)

Post by K-J »

Niet kwetsbaar doe ik toch nog wel even mee met 4 (di) , voorstel tot uitnemen. Maatje heeft al heel gauw drie ruitens mee, aangezien hij met een 2-2 gepunt, schoppen zou bieden.
Last edited by K-J on 13 Nov 2016, 21:11, edited 1 time in total.
wouterf

Re: Biedproblemen op Madeira (8)

Post by wouterf »

Hebben jullie een range afgesproken voor de 2-kleurenspellen? Nkw doe ik nog wel een keer 4 (di) , geen overwaarde maar wel extra lengte in ruiten (en geen baggerkaart). Daarna laat ik het aan maat over.
Last edited by wouterf on 14 Nov 2016, 10:04, edited 1 time in total.
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Biedproblemen op Madeira (8)

Post by Martin »

Ook nog een keer 4 (di). Als ik eerst pas doe ik daarna zeker niets meer. Ik wil niet als laatste gokken.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Biedproblemen op Madeira (8)

Post by Floris »

ik zou ook 4 (di) bieden. Nu ik per ongeluk gepast heb, pas ik nog maar eens. Een blinde gok natuurlijk, maar in 4t wordt maat altijd zo ongezellig van solo-phantom saves... :cry:
dirk
Posts: 75
Joined: 03 Apr 2009, 09:27

Re: Biedproblemen op Madeira (8)

Post by dirk »

4 (di) En na 4 (ha) mag maat bedenken of 5 (di) een goed idee is.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Biedproblemen op Madeira (8)

Post by Erik »

Ik durfde met:

(sp) H3
(ha) T9643
(di) V74
(cl) 975

geen "Joehoe, ze zitten hier"-doublet te geven. Het zal wel down gaan, maar ze lijken er ook een goede klaverfit bij te hebben en het bieden van maat impliceert dat er veel scheef zit. Ik heb een zekere troefslag en misschien een schoppenslag. Het zal wel.

Omdat ik niet doubleerde werd Petra nu bang dat 4 (ha) makkelijk binnen zou komen en besloot tot 5 (di). Dat ging met een lintje 2 down (4 (sp) kan trouwens gemaakt worden. Is één iemand gelukt, twee anderen gingen 5 down). 4 (ha) kan twee down, maar ging in de praktijk vaak maar één down. Ongeveer 1 op de 4 deelnemende paren (21/76) nam 4 (ha) uit met 5 (di). Dat vind ik erg veel.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
Post Reply