Doen we simpel of doen we moeilijk?

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Doen we simpel of doen we moeilijk?

Post by K-J »

Viertallen, 2e divisie

(sp) V4
(ha) H105
(di) H943
(cl) A976

Niet kwetsbaar tegen wel opent partner in de 2e hand 1 (sp) . Je biedt 2 (cl) en partner biedt 2 (ha) . Ga je voor een simpele 3SA of ga je moeilijk doen met 3 (di) (4e kleur)?
Als je 3 (di) biedt, biedt partner 3 (sp): geen ruitenstop, geen 5krt harten. Wat doe je dan?
Last edited by K-J on 14 Nov 2016, 01:50, edited 2 times in total.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Doen we simpel of doen we moeilijk?

Post by Erik »

Ik heb geen haast en doe als het even kan graag moeilijk. De 4e kleur dus. Ik zit eigenlijk liever in 4 (sp) met die tophonneurs
Na 3 (sp) met pijn in mijn hart toch maar 3NT. Als sluit ik niet uit dat ik aan tafel gewoon 4 (sp) bied.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
wouterf

Re: Doen we simpel of doen we moeilijk?

Post by wouterf »

gewoon 2/1 MF gaan spelen :). Dan is 2NT nu gewoon forcing en geeft maat ruimte om een eventuele 6krt (sp) of 5krt (ha) aan te geven.

Geen idee wat ik aan tafel had geboden overigens, 3 (di) lijkt gratis maar gezien de 48 spellen op 1 dag is 3NT wel zo makkelijk.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Doen we simpel of doen we moeilijk?

Post by Floris »

Dit lijkt mij nou hoofdpijnbridge... Als ik nu 4e kleur ga bieden, en daarna 3SA, gaat maat natuurlijk denken waarom ik gedaan heb, wat ik gedaan heb.... slechts halve stop? te sterk voor direct 3SA? iets anders?

keep it simple! hup: 3SA.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Doen we simpel of doen we moeilijk?

Post by frank »

Je hoeft echt geen 2/1 MF te spelen om 2SA forcing te laten zijn. Maarten Schollaardt heeft een tijd terug in de IMP al eens betoogd dat ook bij 10+ je een forcing 2SA moet spelen.

Als je dat niet speelt zie ik niet in wat je met de 4e kleur wil bereiken. En maat gaat wel op zoek naar een reden en wie weet vindt-ie er ook nog een. Niet doen dus, gewoon 3SA (of 4 (sp) als je liever in de 5-2 fit speelt).
User avatar
Roelf
Posts: 354
Joined: 02 Apr 2009, 09:06

Re: Doen we simpel of doen we moeilijk?

Post by Roelf »

ja, in viertallen doe ik ook moeilijk, je wilt de 5-3 (ha) fit vinden.
Na 3 (sp) bied ik toch maar 4 (sp) . In 3SA lijkt me de kans iets te groot dat mijn (di) stop meteen wordt weggespeeld zonder dat ik dan meteen 9 slagen heb.
Post Reply