Junioren viertallen NK (2)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
wouterf

Junioren viertallen NK (2)

Post by wouterf »

Z/Allen viertallen
(sp) 53
(ha) AHJ72
(di) AHJ2
(cl) 103

Biedverloop (O)
(pas)-pas-(pas)-1 (ha) //
(pas)-2 (ha) -(pas)-??

Direct 4 (ha) , algemene invite of ga je iets slims niet afgesproken verzinnen?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Junioren viertallen NK (2)

Post by Erik »

pfff. Ik denk erover om te passen. Met maat zijn 6-9 en 3 lullige troefjes moeten ineens 4 van de 7 verliezers weggewerkt kunnen worden. Maat moet sowieso een tophonneur in een zwarte kleur hebben en dan de rode kleuren voor 0 verliezers spelen. Dus zeker een A, (di)V of doubleton en dan hopen op de geslaagde hartensnit. Lijkt mij toch teveel spelen op de ideale hand.

Aan de andere kant ken ik mijzelf, er is een kansje dus zou ik zomaar 3 (di) op tafel kunnen leggen (als ik mijn maat ervan verdenk het als een helpsuit trial te zien). Daar kies ik dan nu ook maar voor.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Junioren viertallen NK (2)

Post by frank »

Ik knal maar 4 (ha) . Geen zin info weg te geven en met een junior tegenover me gaat-ie de invite toch wel aannemen.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Junioren viertallen NK (2)

Post by K-J »

Ik ga zeker niet passen. Een aas en (di) V aan de overkant en de manche zit zo ongeveer op snit.
In een jeugdtoernooi zal ik gewoon 4 (ha) knallen, dat doen ze aan de andere kant vast en zeker ook. Nu ik wat bejaarder ben zou ik ook kunnen inviteren met 2SA (algemene puntenpoging).

3 (di) als helpsuit zou ik nooit bieden, daar is mijn kleur veel te mooi voor.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Junioren viertallen NK (2)

Post by Floris »

ik zou graag een 'maathebjeeentophoneurindezwartekleuren'-trial proberen, maarja dat bestaat niet...
ik doe daarom maar een domme 2SA invite.

Zeker geen pas (op een jeugdtoernooi!? sta je mooi voor lul)
zeker geen improvisatie 3 (di) helpsuittrial: 4 (ha) hangt af van de zwartekleurenhonneurs, niet van (di) V.
ook geen direct 4 (ha) , want de kleine doubletons kijken mij wel erg omineus aan. en de range van een 2 (ha) antwoord is in de praktijk toch 4-9 ipv 6-9 (op een jeugdtoernooi is het sowieso gewoon "ik heb 3 hartens")
wouterf

Re: Junioren viertallen NK (2)

Post by wouterf »

Meeste lijken het eens te zijn met mij, gelukkig :roll:

Zo lag het spel
-------------- (sp) A102
-------------- (ha) V98
-------------- (di) 865
-------------- (cl) V962
(sp) B974--------------53
(ha) 1063--------------AHB72
(di) V3-----------------AHB2
(cl) A754--------------103
-------------- (sp) HV86
-------------- (ha) 54
-------------- (di) 10974
-------------- (cl) HB8

Ik bood 2NT waarna maat met deze mottige 7 afzwaaide naar 3 (ha) . Het bleek echter een droomdummy te zijn met (di) V in mijn 4krt en een zwarte aas. Zat op goedzittende snit, helaas.
Aan de andere tafel kwamen ze wel in 4, na een misverstand had ik begrepen :evil: .
Aan tafel heb ik lang nagedacht over een invite vs gewoon de manche knallen, pas kwam niet in mij op.
Van de 14 tafel zaten er 5 in de manche.
Post Reply