Junioren viertallen NK (3)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
wouterf

Junioren viertallen NK (3)

Post by wouterf »

Z/OW
Je bent weer oost met de volgende bagger
(sp) B52
(ha) 10976
(di) 2
(cl) B8542

Biedverloop
(2 (cl) )-2 (sp) -(3 (di) )-pas//
(pas)-3 (sp) -(pas)-??

2 (cl) is zwak met ruiten of iets sterk, kan een 5krt zijn.
Laat je hem gaan of toch 4 bieden?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Junioren viertallen NK (3)

Post by Erik »

Ik wordt oud :x Ik wil weer passen. Maat had met een heel erg sterke hand eerst kunnen doubleren. Daar lijkt hij gezien zijn bieden nu tegenaan te zitten, maar dan zijn er toch zomaar nog steeds veel verliezers. Bovendien kan er na een ruitenstart ook zomaar een dodelijke switch voorhanden zijn. Ja, pas dus.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Junioren viertallen NK (3)

Post by frank »

Pas. Maat heeft veel schoppen maar niet super veel punten. Met twee introevers hopelijk 9 slagen. Troefswitch zal vrijwel zeker fataal zijn voor de manche.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Junioren viertallen NK (3)

Post by K-J »

Ik pas ook. Als dit genoeg is had maat waarschijnlijk moeten beginnen met doublet.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Junioren viertallen NK (3)

Post by Floris »

4 (sp) . om twee belangrijke redenen:

1. dat is gezien de vraagstelling vast de winnende keuze
2. zo voorkom ik mooi een unaniem forum

(nb. 4 (sp) is natuurlijk gekkenwerk, pas is de opgelegde actie. Als het 4 (sp) is moet maat dat zelf bieden onder het "zij-een-fit,-dus-wij-een-fit principe)
wouterf

Re: Junioren viertallen NK (3)

Post by wouterf »

Tja dit was mijn grootste verstandsverbijstering van het toernooi. Ik bood 4 (sp) , zal zo argumenten geven. Dit werd vlot opgeknoopt, nou was mijn bod niet bepaalt briljant, maar ik vind nog steeds dat mijn maat ook zijn bieden echt niet heeft.

Het spel lag zo
-------------- (sp) V3
-------------- (ha) AH82
-------------- (di) 10754
-------------- (cl) AV3
(sp) A109764-----------B52
(ha) V43-----------------10976
(di) AV6-----------------2
(cl) H--------------------B8542
-------------- (sp) H8
-------------- (ha) B5
-------------- (di) HB983
-------------- (cl) 10976

Na, ha aas, ha heer, ha getroefd verloor maat nog kl aas en een troef voor -2.

Wij hadden niet echt afspraken gemaakt over verdedigen tegen preempts maar ik ging ervan uit dat direct 3 (sp) een intermediate 13-16 zou aangeven en op deze manier bieden zou dan sterker moeten zijn. Ik ging uit van 16-17 (dbl en dan 3sch is zo ongeveer ongelimiteerd en geeft al minstens SF aan) met uitstekende schoppens. Ik dat geval heb ik toch al snel 2 ruitenintroevers voor hem mee. Met bijv, AVxxxxx,HVx,Axx,x is 4sch absoluut niet kansloos en zou ik zeker niet eerst doubleren.

Desondanks heb ik wat handjes opgeschreven en tot de conclusie gekomen dat ik echt zo ongeveer een perfect maximum nodig heb voor een kansrijke maar niet 100% dooie manche. Veels te aggressief dus.
Post Reply