Junioren viertallen NK (4)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
wouterf

Junioren viertallen NK (4)

Post by wouterf »

Z/N
Je bent West met
(sp) AHB98
(ha) 10983
(di) 6
(cl) V85

Zuid opent de bieding met 3 (di) , pas of iets anders? en welk bod dan?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Junioren viertallen NK (4)

Post by Erik »

Hou eens op. Weer pas. Maat zal in de 4e hand licht (11+) openhouden, dus ik ben niet bang om dat geval het gevecht te verliezen. Nu bieden betekent dat maat met een punt of 9 de manche al vol zal gooien.

Ik maak me wel zorgen over wat te doen als maat openhoudt? De neiging om dan toch zelf de manche vol te gooien is groot. Als maat doubleert biedt ik 4 (di) , Als maat 3 (ha) biedt maak ik er 4 van. Lijkt me toch een net iets beter verantwoorde manche dan als wanneer ik nu zelf biedt.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Junioren viertallen NK (4)

Post by frank »

Het lastige hier is dat ik kort in ruiten ben en dus waarschijnlijk degene ben die actie moet ondernemen. Op de 4e hand een no-brainer dat je biedt. Maar nu toch ook maar 3 (sp). Het verschil tussen de kleuren is te groot voor doublet. En hopen dat maat nog iets slims kan verzinnen als we toch in 4 (ha) moeten zitten.
User avatar
K-J
Posts: 1440
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Junioren viertallen NK (4)

Post by K-J »

Eens dat ik de verdeling heb die om de actie schreeuwt. Helaas heb ik de punten er niet echt voor. Ik ga hier toch maar voor pas. Het kan ook wel eens zijn dat we niets te zoeken hebben op dit spel.
Maar goed, passen kan ook wel eens fout uitpakken.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Junioren viertallen NK (4)

Post by Floris »

ik ga ook laf passen. zal wel weer niet goed zijn, maar ik heb een goed verhaal in de post-mortum.
wouterf

Re: Junioren viertallen NK (4)

Post by wouterf »

Eens met de meeste hier, het is gewoon net te weinig al was er meerdere malen gedoubleerd met deze hand waarna 4M makkelijk te vinden was. Ik ben het overigens absoluut niet met Erik eens dat maat er snel in zal komen. Heel vaak heeft maat ergens tussen de 10-15punten met 3-4 ruitens. Hij/zij gaat dan echt niks meer doen. Jij hebt de korte ruitens, dus passen is hier een reeel risico (bieden uiteraard ook en waarschijnlijk meer)

-------------- (sp) 105
-------------- (ha) HV72
-------------- (di) V
-------------- (cl) AB10972
(sp) AHB89--------------V643
(ha) 10983---------------AB65
(di) 6---------------------H1073
(cl) V85------------------H
-------------- (sp) 72
-------------- (ha) 4
-------------- (di) AB98542
-------------- (cl) 643

Ik heb als Oost even over dbl nagedacht, maar zag eigenlijk geen reden om iets te doen met een maat die kort is in ruitens en niks kon doen. 3 (di) ging geruisloos 1 down. Aan de andere tafel zaten ze wel in 4M.
Post Reply