Junioren viertallen NK (5)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
wouterf

Junioren viertallen NK (5)

Post by wouterf »

Z/NZ
(sp) HB10986
(ha) HVB109
(di) 3
(cl) 4

Biedverloop
(1 (cl) )-pas-(1 (ha) )-??
Gewoon dom 4 (sp) knallen of bied je iets anders?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Junioren viertallen NK (5)

Post by Erik »

Ik heb wel sympathie voor 4 (sp), alhoewel ik eerder de neiging heb om 3 (sp) te bieden zodat daarna eenvoudig 3NT down te spelen is. het lijkt me dat we daartegen meer kans hebben dan vijf-laag.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Junioren viertallen NK (5)

Post by frank »

Erik heeft me overtuigd. Over 4 (sp) komt zomaar 4 SA voor de minors. Een tactische 3 (sp) dus.
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Junioren viertallen NK (5)

Post by K-J »

Bij de jeugd is dit misschien een 'gewoon dom 4 (sp) knallen hand', bij mij heb je dan toch wat meer en betere schoppen. 3 (sp) vind ik voldoende. Wie weet steunt links z'n partner nu wel op Ax van harten... :)
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Junioren viertallen NK (5)

Post by Floris »

hey! ik heb de schoppens, en zij de punten! 8-)

3SA! de tafel in verbijstering achterlatend...
over doublet biedt ik daarna 4 (cl) ,
als dat gedoubleerd wordt biedt ik 4 (di) ,
als dat gedoubleerd wordt biedt ik 4 (ha) ,
en als dat gedoubleerd wordt biedt ik 4 (sp) ...

ik eindig mijn juniorentijd met een knaller
wouterf

Re: Junioren viertallen NK (5)

Post by wouterf »

Dit was 1 van de leukste spellen van de dag, al waren de score eigenlijk redelijk saai.

-------------- (sp) A
-------------- (ha) 8432
-------------- (di) HV109
-------------- (cl) A1083
(sp) 7532-----------------HB10986
(ha) 5---------------------HVB109
(di) B874-----------------3
(cl) HB97-----------------4
-------------- (sp) V4
-------------- (ha) A76
-------------- (di) A652
-------------- (cl) V652

Biedverloop
(1 (cl) )-pas-(1 (ha) )-3 (sp) !!//
(dbl)- 4 (sp) - (dbl)- ap.

Ik heb een tijdje nagedacht tijdens dit spel en was bang dat zowel 4 (sp) en 5m voor de opps gewoon maakt. Ik heb immers maar 5 losers (4azen en sch V) maar nauwelijks defense tegen 5laag. Dom 4 (sp) knallen leek mij daarom niet goed:
1. Maat heeft geen schoppens: in dit geval ben ik in slag 2 troefkort en ga waarschijnlijk 3 troeven en wat azen verliezen voor 3 down. Niet echt een feest.
2. Maat heeft wel schoppens: hij zal dan snel steunen na 3 (sp) maar na 4 (sp) zal links na 1x dbl snel 4NT bieden om haar minors aan te geven.

Ik hoopte dus dat het tempo na 3 (sp) anders zou komen te liggen en beide opps na dbl het erbij zouden laten. Geslaagd!!, echter bleek 5m helemaal niet te zitten (verdomde dummy), dus 4 (sp) x -1 was gewoon de par. Aan tafel tafel kwamen ze wel in 5 (di) dat vervolgens nog met 5 (sp) werd uitgekomen. Leverde dus toch nog 200 op.

Aan 8x tafels werd 8x een schoppencontract gespeeld, 3x 5 (sp) en 5x 4 (sp) allemaal gedoubleerd. Ging aantal keer -2, 1x geredoubleerd -1.
Post Reply