Maar weer eens wat biedproblemen (1)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
wouterf

Maar weer eens wat biedproblemen (1)

Post by wouterf »

Zoals op de site al staat ging het erg goed Zaterdag, mede dankzij zorgvuldig tegenspel en een paar slems (waaronder een leveling war tussen Adri en KJ, maar dat mag hij zelf uitleggen).

Een paar biedproblemen
Noord:
(sp) B10932
(ha) -
(di) A43
(cl) HB862

Biedverloop (W,-)
2 (di) - p -2 (ha) -dbl //
p - 4 (sp) - 5 (ha) -p //
p - ??

2 (di) is een zwakke 2 in harten, kan vanaf 5, pas op 5 (ha) is forcing.
dbl, 5 (sp) of 6 (sp) ?
Last edited by wouterf on 23 Jan 2017, 22:10, edited 1 time in total.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (1)

Post by Erik »

Maat geeft dus aan verder te willen? Nou, dan wil ik ook wel. Ik heb een redelijk offensieve hand en het lijkt erop dat we in de zwarte kleuren niet veel slagen maken in de defense.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (1)

Post by Martin »

Ik bied 5 (sp). 6 (sp) lijkt me een te grote gok, (al heb ik er wel sympathie voor). De pas van maat is dan wel forcing, maar belooft geen overwaarde, alleen dat hij 5 (ha) niet zo nodig hoeft te verdedigen.

Geef maat
(sp) AHVx
(ha) x
(di) Hxxxx
(cl) Vxx

en je hebt een (cl) en een (di) verliezer, en als je pech hebt loop je ook nog tegen een (cl)-aftroever aan.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (1)

Post by Floris »

eens met Martin. waarom staat er in de vraagstelling niets over een mogelijk 5 (sp) bod? was die uit mijn bakje gestolen?
wouterf

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (1)

Post by wouterf »

Ik ben altijd een beetje snel met de postmortum maar ik verwacht niet heel veel meer reacties

Het was 6 (sp) voor je, al twijfelachtig at best
---------------- (sp) B10932
---------------- (ha) -
---------------- (di) A43
---------------- (cl) HB862
(sp) 54----------------------------87
(ha) AV10985--------------------HB7642
(di) VB----------------------------106
(cl) 753---------------------------A104
---------------- (sp) AHV6
---------------- (ha) 6
---------------- (di) H98752
---------------- (cl) V9

Aan onze tafel bood Noord nog 5 (sp) en daar bleef het bij. Het is geen geweldige 6, aangezien de ruitens 2-2 moeten zitten en de klaveren ook niet 5-1 (aftroever). Ons nevenpaar kwam echter wel in 6 (sp) terecht (werden erin geduwd had ik begrepen) en alles zit goed (goed gedaan hoor heren :? :roll: )

Aan tafel had ik nog wel twijfels over de oost hand, of ik alsnog 5 (ha) moest bieden (ik ging eigenlijk 100% uit van een sterke hand, anders had ik zeker 2 (sp) gepsyched). Ik heb een aas dus 6 lijkt niet heel waarschijnlijk, maat zal vaak 5 hartens hebben dus ze kunnen ook nog 1-1 zitten. Ik dacht zelf dat zuid veel sterker zou zijn en mogelijk azen ging vragen, met 5 (ha) moesten ze hun forcing pass afspraken van stal halen en in de tweede divisie zijn deze zelden goed aanwezig.
Post Reply