Maar weer eens wat biedproblemen (3)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
wouterf

Maar weer eens wat biedproblemen (3)

Post by wouterf »

Noord
(sp) 6
(ha) AV52
(di) 1084
(cl) HB1043

Biedverloop (N,OW)
p - 1 (sp) - 3 (di) - p //
p - dbl - p - 3 (sp) //
p - 4 (sp) - p - p //
..
(dbl is uiteraard kort)

Maat heeft niet tegen wel zwak met (di) geboden, meestal een 6krt. Oost heeft lang nagedacht tussen waarschijnlijk pas en 3 (sp) ophogen naar 4 (sp) . Neem je alsnog uit naar 5 (di) ?
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (3)

Post by Erik »

Nee! Als ik geen defense in de harten en klaveren heb omdat links er met een bak punten achter zit, dan leveren we tegen 5 (di) waarschijnlijk ook teveel slagen in. En als de kleuren wel goed zijn voor een paar slagen dan gaat 4 (sp) ook down. Ze lijken weliswaar de punten te hebben, maar als we snel de schoppens uit de dummy kunnen wegspelen, moet de leider alles vanuit zijn hand doen. Nu maar hopen dat maat schoppen start om deze zwakke dummy zo veel mogelijk van slag te kunnen houden.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (3)

Post by Martin »

Als ik had willen bieden had ik dat een rondje eerder moeten doen. Ik heb er nu niet de ideale hand voor (zie Erik), maar de tegenstanders zijn ook nog eens uitgeboden, zodat ze vast goed kunnen besluiten wat ze met 5 (di) moeten doen.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (3)

Post by Floris »

ik pas.

ik had zelf direct 4 (di) geboden. 3 (di) kan natuurlijk van alles zijn (want ik ben voorgepast), maar met deze kwetsbaarheid steun ik maats preempt het liefst meteen, en kijk daarna wel waar dat goed voor is geweest... 8-)

blijkbaar 'voelde' ik dat we de silent road moesten nemen... daar wijk ik met zo veel defence nu niet meer vanaf.
wouterf

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (3)

Post by wouterf »

Iedereen doet deze gelukkig goed, 4 (sp) ging kansloos 2 down. Bieden lijkt mij niet goed, als maat echt doorgezakte bagger heeft dan gaat 5 (di) eigenlijk altijd minstens 3 down. Heeft maat een aardige hand dan zal 4 (sp) nooit maken.

------------------ (sp) 6
------------------ (ha) AV52
------------------ (di) 1084
------------------ (cl) HB1043
(sp) 854----------------------AHVB2
(ha) 10876-------------------H93
(di) V632-------------------- -
(cl) A5------------------------V9862
------------------ (sp) 10973
------------------- (ha) B4
------------------- (di) AHB975
------------------- (cl) 7

Oost was wel erg optimistisch met haar 4 (sp) bod, dummy is zo ongeveer maximaal en de manche is kansloos. Het tegenspel was nog wel redelijk interessant. Ik startte ruiten Aas en kreeg een klaver signaal bij Jan (Leider gooide harten 3 weg). Het is nu de vraag of ik troef moet switchen en de leider alles uit haar hand te laten spelen of voor de klaver aftroevers moet gaan. Ligt er nogal aan hoe sterk maats klaveren zijn.

Uiteindelijk klaveren geswitched omdat ik met troef 10 en 9 hoger zit dan dummy. We kregen nog (ha) Aas, (cl) H en 2 aftroevers voor 2 down.

Bij het nevenpaar werd er wel 5 (di) geboden, ik weet het biedverloop niet precies maar het bleek wel een spookuitnemer. Ging gedoubleerd 1 down voor in totaal +300.
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Maar weer eens wat biedproblemen (3)

Post by een domme aap »

Hey Willem,
het lijkt er op dat je steeds na de post-mortem aan het posten bent. "Zo kan ik het ook". Of komt dat door het tijdsverschil? :)
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Post Reply