Individueel

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Vindaloo

Re: Individueel

Post by Vindaloo »

Ik denk dat als je begint met 2 (cl) in de uitpas, je nu wel moet doubleren, aangezien -110 waarschijnlijk toch niet scoort in paren, en -100 waarschijnlijk nog wel. Maar je weet eigenlijk nagenoeg zeker dat je geen fit hebt, en maat een probleem. Beginnen met dubbel in de uitpas lijkt me beter, dan gaat maat met 5 hartens zelf nog wel naar 3-niveau over 2 (sp) . En het houdt de kans open dat maat 1NT mag spelen.

Ik zeg overigens 'pas' maar zonder veel vertrouwen.
User avatar
nijn11
Posts: 720
Joined: 01 Apr 2009, 22:21
Location: Utrecht

Re: Individueel

Post by nijn11 »

een domme aap wrote:
jack of hearts wrote:Het lijkt me logischer om over 2 (di) nog wat te doen, bv. dubbel. Nu je dit niet gedaan hebt, zou je moeten passen.
Helaas moet je bij bridge wachten tot je weer aan de beurt bent, anders zou het wel een hele mooie oplossing zijn. Maar, misschien dat je er met de nieuwe regels wel mee weg komt. Hubert kan vast iets leuks verzinnen in deze hoek.
Hmm... Ik zou zeggen: voor de beurt ook 2 (di) bieden, haastig gecorrigeerd met een pas (nog steeds voor de beurt) lijkt me wel een aardige omschrijving van je hand.
Laatst een prachtige samengestelde dwang gemaakt. Helaas is dit vakje te klein om het spel te bevatten.
Post Reply