degradatiekaarten revisited (1)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

degradatiekaarten revisited (1)

Post by Floris »

in navolging van Erik's post over het matige optreden van zijn team enkele rondes geleden, post ik maar eens de zondes van mijn team van deze ronde tegen het team van... juist ja... Erik. Laten we zeggen dat we (DS'16) Dombo goed geholpen hebben. Dit was mijn eerste miskleun:

4t/niemand/ N

WEST
(sp) 8
(ha) V74
(di) AVB54
(cl) HB73

(p) - 1 (sp) - (p) - 2 (cl) *
(p) - 2 (di) ** - (p) - 2 (ha) *
(p) - 3 (cl) *** - (p) - ??
*MF relay
** 4+ (cl) 's (1 (sp) is gemaximeerd tot 15 punten!)
*** 5+ (sp) 's, precies 4 (cl) 's en 0-1 (ha) 's

Welke manche denk je dat het best zal zijn (3SA, 4 (sp) , 5 (cl) )?
Wat ga je nu doen om dat uit te zieken?

je opties:
- 3 (di) vraagt verdeling (antwoorden: 3 (ha) 5134, 3 (sp) 6124, 3SA 6034, 4 (cl) 7024)
- 3 (ha) vraagt (ha) stop (partner heeft splinter al verteld; hij biedt alleen 3SA met (ha) A/H sec, anders 'natuurlijk')
- de rest is 'natuurlijk' en 'to play'
User avatar
K-J
Posts: 1441
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: degradatiekaarten revisited (1)

Post by K-J »

3SA als eindcontract laat ik schieten, dus 3 (ha) ga ik niet bieden. 3 (di) lijkt me normaal. Op dit moment heb ik nog geen idee welke manche ik wil gaan spelen.
wouterf

Re: degradatiekaarten revisited (1)

Post by wouterf »

Helaas :cry: eens met KJ
3NT lijkt het niet te gaan worden, zal wel in 5 (cl) eindigen.
3 (di) lijkt gratis, maat kan nog een 7krt S hebben
User avatar
Martin
Posts: 571
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: degradatiekaarten revisited (1)

Post by Martin »

Ik sluit me aan bij de vorige wijze antwoorden.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: degradatiekaarten revisited (1)

Post by Floris »

Nou, hier dan de oplossingen... het leuke is dat er verschillende handen van dezelfde spellen in zaten, terwijl alleen Wouter dat in één geval door had. Je speelt dus een paar keer "met jezelf". Je bent dus vast benieuwd of jij met jezelf op een lijn zit 8-) (ik verklap al vast: ws niet altijd :lol: 8-) )

Wij verloren de wedstrijd uiteindelijk met 84-44. Aan de ene kant zat het wat tegen, met wat ongelukkige beslissingen, aan de andere kant maakten we ook een paar keer flinke fouten. Bovendien hadden we ook nog wel veel geluk dat Erik, Hugo, Theo en Jeroen niet altijd een (re)doublet konden vinden. Een voorbeeld is het eerste spel:

--------------- (sp) T2
--------------- (ha) T9862
--------------- (di) 6
--------------- (cl) AVT82
(sp) 8 ------------------- (sp) AH753
(ha) V74 ------ N/ - --- (ha) H
(di) AVB54 -------------- (di) H92
(cl) HB73 --------------- (cl) 9654
--------------- (sp) VB964
--------------- (ha) AB53
--------------- (di) T873
--------------- (cl) -


(p) - 1 (sp) - (p) - 2 (cl) *
(p) - 2 (di) ** - (p) - 2 (ha) *
(p) - 3 (cl) *** - (p) - ??
*MF relay
** 4+ (cl) 's (1 (sp) is gemaximeerd tot 15 punten!)
*** 5+ (sp) 's, precies 4 (cl) 's en 0-1 (ha) 's

Gecondoleerd! jullie zijn net zo slecht als ik :) . ik geloofde niet meer zo in 3SA en vroeg met 3 (di) de verdeling op. Met 6-7 schoppens wilde ik namelijk 4 (sp) proberen. Toen Frits daarop 3 (ha) (5134) aangaf, zwaaide ik af in 5 (cl) . Jeroen (Noord) spaarde mij door niet te dubbelen ("misschien zit HB9x wel achter me?") het geheel ging -4 voor -200. Aan de andere kant hadden Erik en Hugo het 'normale' 3SA bereikt. ook dat zit er niet in, maar ging maar -1. 4 impen voor Dombo.

Na afloop twijfelde ik toch of ik niet 3 (ha) ipv 3 (di) had moeten bieden. 3SA blijft onaantrekelijk met slechts vier hartjes samen, ookal is het A - Vxx of H - Vxx. Je moet er dan na de verwachte hartenstart gewoon 9 van boven hebben... gezien mijn ruitenkleur is die kans nog best aanwezig. Daarnaast gaat maat gewoon zijn kaart bieden als hij NIET (ha) A/ (ha) H heeft. Met 6 of 7 schoppen zal hij wel zijn schoppen herhalen toch? het default bod in deze situatie lijkt immers 4 (cl) (je KAN geen 5e klaver hebben na dit biedverloop!)... lastig lastig lastig...
Post Reply