degradatiekaarten revisited (14)

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

degradatiekaarten revisited (14)

Post by Floris »

4t/OW/O

West
(sp) B943
(ha) 8532
(di) VBT
(cl) H3

4 (di) - (p) - ??

wat doe je nu? en als je past, wat ga je doen als de tegenpartij toch in 4M/5 (cl) komt?

dat waren alle beslissingen. ik hoop dat jullie plezier hebben aan dit leedvermaak 8-)
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: degradatiekaarten revisited (14)

Post by K-J »

Wow, partner opent kwetsbaar tegen niet 4 (di) in de eerste hand. Heel apart. Dan heeft 'ie een kaart waarmee hij dus niet bang is 3SA (of 4M) te missen. Ik kan me eigenlijk niet goed een hand bij partner voorstellen waarbij hij nu 4 (di) biedt. Maar 5 (di) lijkt me altijd minimaal 1 down, meestal 2 down en soms 3 down. Geen reden dus om dat te bieden, wat de tegenpartij ook na deze 4 (di) onderneemt.

Dank voor de vele fraaie problemen, Floris! Ben benieuwd hoeveel impen ik erin gestopt heb. :lol:
User avatar
Martin
Posts: 570
Joined: 02 Apr 2009, 17:44

Re: degradatiekaarten revisited (14)

Post by Martin »

Ik bied lekker 5 (di), laat de buren het maar uitzoeken. Misschien maakt 5 (di) wel, misschien is het 4M voor de buren. Ik verwacht dat maat een erg korte major heeft, en misschien heeft hij wel een 74 laag.
Werk fascineert me: ik kan er urenlang naar kijken!
wouterf

Re: degradatiekaarten revisited (14)

Post by wouterf »

hmmm met AHxxxxx zou ik nooit 3NT voorbij willen gaan. Heeft maat A leeg achtste?
Anyway ik pas, zou best wel eens 6 kunnen zijn voor de opps en maat heeft het maximaal moeilijk gemaakt, zie geen reden om het biedverloop nu te verstikken.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: degradatiekaarten revisited (14)

Post by Floris »

voor de oplossing: zie probleem 4


nou dat waren ze dan! een hoop impen naar dombo dus. soms gelukkig, maar vaak ook omdat wij anti-percentage actions namen die werden afgestraft. Ik hoop dat jullie je ermee vermaakt hebben, en schrik vooral nog eens wakker van 4 (ha) XX +1 op spel 3 :lol:

en ik troost me met de gedachte dat jullie op onze plaats (iig wat betreft deze problemen) uiteindelijk ook niet gewonnen zouden hebben van Dombo. Maar wel met kleiner verschil.
Post Reply