Clubviertallen

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Kees

Clubviertallen

Post by Kees »

(sp) AH10854
(ha) A854
(di) 5
(cl) 87

Partner opent een 15-17 Sans. Je toont een 54 hoog via Smolen en partner steunt de Schoppen met 4 (sp) . Doe je nog wat of had partner met een goede steun hand anders moeten steunen ?
User avatar
een domme aap
Posts: 437
Joined: 02 Apr 2009, 11:50
Location: Utrecht

Re: Clubviertallen

Post by een domme aap »

Ik van mening dat partner met een aardige hand iets anders had moeten bieden dan 4 (sp). Bijv. 3 (sp) om jou de gelegenheid te geven om te cue-en. Of zelfs 4 (cl) / (di) als ie een hele mooie kaart heeft met fit. Lomp 4 (sp) lijkt me wel een fitje, maar een minimum zonder al te veel azen...
Maar dan nog. Met Bxx, HVx, ABxx, HBx is het al een aardig slam. Maar, dat lijkt me eerder een 3 (sp) bod. Maar wanneer is 5 nu in gevaar? Zal hij iets hebben als Vxx, HVx, HVxx, VBxx?
Nou, ik kan me voorstellen dat als je dit niet heel goed gedefinieerd hebt en dat je nog een zetje geeft met bv. 5 (di).

Overigens kan je deze hand ook anders bieden. Wel beginnen met stayman, en na het 2 (di) antwoord bied je 4 (di) : Lichte SI met 6 (sp) en 4 (ha) . (4 (cl) is 6 (ha) en 4 (sp) ).
Liever een domme aap in de boom, dan tegenover je aan tafel.
Scar

Re: Clubviertallen

Post by Scar »

Ik houd me koest. Maat had met 3 (sp) een positievere hand kunnen voorstellen dan-ie nu doet.
Post Reply