wie is de prutser

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

wie is de prutser

Post by Raoul »

Je besluit op een midzomer dinsdagavond te spelen in de provinci. Het wordt al snel duidelijk dat je in een zwaar vergrijsd veld terecht bent gekomen, maar dat maakt het plezier niet minder. Kwetsbaar versus niet raap je onderstaande hand op waarmee je de bieding mag openen:
(sp) B
(ha) H B 9 x
(di) H B T 8 x x
(cl) A H

Je 1(di) opening wordt door maat (de prutser) terecht gealerteerd dat het een ongebalanceerde hand belooft met (di), tenzij heel sterk. Dan kan het ook gebalanceerd zijn. Maat (de prutser) verblijdt je met 1 (ha). Rechts besluit in de bieding te komen met 1 (sp). Hoe wil je deze hand het best beschrijven?
Bonusvraag: wie was mijn maat (de prutser)
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: wie is de prutser

Post by Gary McAlley »

ik doe 3 (sp) splinter. Vrees alleen dan p dan 4 (di) antwoordt. Daarna houd ik het bij 4 (ha) en laat het verder aan de prutser.
Ik heb een vermoeden wie de prutser is maar houd dat liever voor mezelf met het oog op de AVG.
User avatar
K-J
Posts: 1438
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: wie is de prutser

Post by K-J »

Ik ben het eens met het bod van Gary, al zou ik wel tevreden zijn met het 4 (di) bod van maat. Dan bied ik 4 (ha) en mag maat beslissen om verder te gaan. Als zijn ruitencontrole uit (di) A bestaat kan maat best wel die klavercontrole bij mij bedenken (ik moet ergens mijn punten hebben) en als hij een singleton of renonce ruiten heeft wil ik toch niet in slem zitten.

De prutser aan de andere kant was waarschijnlijk Raoul's imaginary tweelingbroer. En het eindcontract was waarschijnlijk 4 (ha) (ijskoud +3 natuurlijk).
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: wie is de prutser

Post by frank »

Laat ik eens de Huberd uithangen en wat anders bieden. Met 8 van mijn 16 punten in de korte kleuren vind ik 4 (ha) eigenlijk wel genoeg. Naar slem doorduwen als maat 1 positief geluid geeft lijkt me wat overdreven. Hij snapt zo ook wel dat ruiten aas een mooie kaart is dus ik legt het initiatief voor verder bieden bij hem. Als maat minimaal is en 4 (ha) al hoog of als we 4 (sp) moeten tegenspelen heb ik in ieder geval niet mijn hele kaart uitgeseind.

Aangezien het ongebruikelijk en ook niet handig is je maat in het openbaar een prutser te noemen zul jij Raoul wel de prutser zijn en je maat de ik/je persoon van het verhaal.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: wie is de prutser

Post by Floris »

ik ben een prutser.
User avatar
Gary McAlley
Posts: 846
Joined: 09 Apr 2009, 18:39

Re: wie is de prutser

Post by Gary McAlley »

je suis prutser
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: wie is de prutser

Post by Raoul »

Ik leg me neer bij jullie ingevingen om 3 (sp) te bieden. Wat me tegenvalt is dat zeker KJ niet in staat was om de prutser te identificeren als zijnde zijn maat. Nu heeft Frank volledig gelijk dat ik hier de prutser :oops:
ben, ik wilde echter het patroon doorbreken dat er vrijwel altijd maar 1 vraag gesteld wordt in deze posts
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: wie is de prutser

Post by frank »

Ja nou willen we natuurlijk wel weten hoe je het nou zo verprutst hebt!
Raoul
Posts: 373
Joined: 14 Jul 2014, 09:30

Re: wie is de prutser

Post by Raoul »

Om biedruimte te sparen bood ik 2 (sp) en geen 3 (sp) . Bleek dat ik daar eeb iets andere hand mee aangaf aan maat
Post Reply