Oefenavond 4

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Tijntje
Posts: 519
Joined: 01 Apr 2009, 14:36
Location: Utrecht

Oefenavond 4

Post by Tijntje »

W/NZ:

(sp) J10975
(ha) Q
(di) A5
(cl) AQJ92

(3 (ha) ) - 3 (sp) - (p) - ???
I have certain god-like powers in the presence of alcohol.
(Bilious, the Oh God of Hangovers, from Hogfather by Terry Pratchett)
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Oefenavond 4

Post by K-J »

Waarom mag ik niet openen! :( Dan hadden we de plus nu al te pakken gehad. :lol:
Ik denk dat ik nu maar suf keycards ga vragen. Waarschijnlijk wordt het daarna 6 (sp) , maar als alle keycards binnen blijken te zijn ga ik nog (specifieke) heren vragen om een lekkere 7 uit te bieden. Plus scoren lijkt alleen helaas niet meer haalbaar, want iedereen biedt nu natuurlijk zo.
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Oefenavond 4

Post by frank »

Ik hou niet van daisy picking dus ga mee met de azenvragers.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Oefenavond 4

Post by Erik »

Jan heeft gelijk. Eerst 4 (ha) om de troef vast te stellen en dan kun je pas azenvragen.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Oefenavond 4

Post by K-J »

Erik wrote: 29 Aug 2018, 23:24 Jan heeft gelijk. Eerst 4 (ha) om de troef vast te stellen en dan kun je pas azenvragen.
Dus op 4 (ha) is maat verplicht om 4 (sp) te bieden? Anders wordt het lastig keycards vragen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Oefenavond 4

Post by Floris »

ik houd dingen graag simpel. 4SA is bij mij azenvragen. Jan zijn bezwaren zijn terecht, maar in dat geval moet ik maar zelf de knoop doorhakken...

Verder zoals KJ, ik ga gewoon voor 7. ook hier: als ik down ben in een goede 7 met de rest in de manche of in 6 dan ben ik vrolijker dan dat ik fatalistisch bewust slechter ga bridgen om een fles slechte wijn te winnen.
Post Reply