Districtsbeker

Deel hier je bied problemen/vraagstukken/verhalen
Post Reply
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Districtsbeker

Post by Remco »

(sp) AVBx
(ha) A9xxx
(di) xx
(cl) xx

Niemand kwest/ Jij bent gever

1 (ha) - 2 (di) - dbl - 3 (di)
??

Hoeveel jeuk heb je nu?
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Districtsbeker

Post by frank »

3 (sp) . What else?
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Districtsbeker

Post by K-J »

Pas, ik ben te zwak om meteen te bieden.
Ik hoor wel of maat overwaarde heeft, dan kan ik daarna de schoppens steunen.
Erik
Posts: 788
Joined: 27 Jul 2009, 23:27

Re: Districtsbeker

Post by Erik »

Jeuk is er wel, maar ik weet dat ik mijn partner dan meer beloof dan ik in werkelijkheid heb. Ik pas dus toch maar. Als maat zijn doublet niet kan herhalen zal het ook geen 4 (sp) zijn, en als ik dan toch ga bieden blijven we daar waarschijnlijk niet uit.
Dingen simpel houden is vrij moeilijk,
Dingen moeilijk maken daarentegen, is vrij simpel
User avatar
frank
Posts: 267
Joined: 19 May 2009, 16:12

Re: Districtsbeker

Post by frank »

Een fit, zeker in een hoge kleur, vertel je zo snel mogelijk. Dus zoveel belooft 3 (sp) niet. En bieden lijkt misschien gevaarlijk, maar passen is veel gevaarlijker: als maat er rekening mee moeten houden dat je deze hand nog kunt hebben moet hij dus met allerlei handen nog in actie komen. En als je dan een keer geen fit hebt ben je pas echt in de problemen. Bespaar hem die ellende zodat hij rustig kan passen als jij niet biedt.

Ik vind het met dat minimum ook nog wel meevallen: 2 azen, alle punten in de lange kleuren en twee doubletons. Hiermee neem je een invite in een major toch aan?
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Districtsbeker

Post by K-J »

Het zijn juist die twee dubbeltons die ik lelijk vind aan mijn hand. Een 3-1 was al heel wat prettiger geweest. Ik zou met deze hand een invite van partner niet aannemen.
User avatar
Floris
Posts: 698
Joined: 09 Dec 2010, 23:26

Re: Districtsbeker

Post by Floris »

3 (sp) . Echt te veel jeuk...

maat kan heel goed een 4234 ofzoiets hebben, waarbij hij een soort misfit bij ons ruikt, en niet meer openhoudt...
User avatar
Remco
Posts: 432
Joined: 02 Apr 2009, 08:44

Re: Districtsbeker

Post by Remco »

Floris beschijft precies de hand die mijn maat had:
(sp) H7xx
(ha) Hx
(di) Hxx
(cl) B10xx
Nu mogen jullie nogmaals beslissen of je open houdt na pas en of dat er 4 (sp) geboden moet worden na een 'vrijwillige 3 (sp) ' bij maat.
User avatar
K-J
Posts: 1439
Joined: 06 Apr 2009, 20:35

Re: Districtsbeker

Post by K-J »

Ik vind het zelf een randgevalletje of ik met deze hand nog een keer doubleer. ik denk eigenlijk wel dat ik dat nog een keer doe ( (di) H lijkt goed geplaatst en als partner 3 (ha) biedt zal dat ook geen onzincontract zijn). Met de andere hand bied ik daarna 3 (sp) en dat ga ik dan spelen.
Ik ga deze 4 (sp) dus missen. Blijkbaar zat op dit spel 4 (sp) , maar zo'n geweldig contract is dat nou ook weer niet. Hartens 3-3 (en (di) A voor de heer) lijk je wel ongeveer nodig te hebben.
Post Reply